Publicat 22/10/2014 16:00

Barcelona finança amb l'impost turístic mesures per desconcentrar el turisme

Plaza de las Glòries de barcelona
EUROPA PRESS

BARCELONA, 22 oct. (EUROPA PRESS) -

La Comissió de Govern de l'Ajuntament de Barcelona va aprovar el 8 d'octubre un nou paquet de projectes municipals per a la desconcentració territorial del turisme i que es finançaran amb el Fons de Foment del Turisme de la Generalitat, que es nodreix de l'impost sobre estades a establiments turístics.

Segons ha informat el consistori aquest dimecres en un comunicat, el Govern municipal destinarà 672.894 euros a tirar endavant serveis i infraestructures que desconcentrin el turisme i ajudin a repartir la riquesa que generen els visitants a tots els barris i districtes.

La tinent d'alcalde d'Economia, Sònia Recasens, ha afirmat que el Govern municipal segueix posant èmfasi "a aconseguir que els beneficis que aporta el turisme repercuteixin a tots els barris, i per fer-ho possible és indispensable fer realitat iniciatives com aquestes".

Es destinaran 100.000 euros a dissenyar i desplegar aplicacions mòbils i senyalitzacions que difonguin rutes verdes a Ciutat Vella, Sarrià-Sant Gervasi, les Corts i Horta-Guinardó; 95.000 per incorporar al web 'bcn.cat/inspira' un apartat amb els punts d'interès dels 10 districtes, i 87.928 per comunicar aquest mapa als visitants.

També s'aposta per crear i fomentar noves icones turístiques, de manera que es posarà en marxa un punt d'informació i de suport al Turó de la Rovira, el qual tindrà gairebé 86.855 euros, quantitat que inclou un servei de vigilància nocturna de l'espai.

GLÒRIES NOVA REFERÈNCIA

A més, 60.000 euros serviran perquè la plaça de les Glòries es converteixi en un nou punt de referència, i s'utilitzaran per definir una estratègia de comunicació pròpia, dinamitzar la zona amb activitats culturals i esportives mentre durin les obres, i crear serveis per a veïns i turistes.

Sant Martí rebrà 14.520 euros per al seu mapa de punts d'interès turístic, Nou Barris rebrà uns altres 14.000 euros per a la mateixa finalitat, i Sant Andreu disposarà de 2.300 per a la senyalització turística per a vianants en els barris de Bon Pastor, Baró de Viver i Navas, i en altres punts del districte.

El festival d'il·luminació urbana Llum BCN, centrat en les festes de Santa Eulàlia, creixerà amb l'aportació de 91.577 euros, i s'ampliarà amb la col·laboració de professionals del disseny, l'arquitectura i l'interiorisme, i de creadors que fan servir la tecnologia en les seves obres, per posicionar-se en el mapa europeu d'aquests festivals.

També es desenvoluparà per 50.215 euros una aplicació mòbil que inclourà la banda sonora de deu llocs singulars de la ciutat, que són la Catedral, el Camp Nou, La Rambla, la Sagrada Família, la Pedrera, Santa Maria del Mar, Sant Felip Neri, la plaça del Rei, el Palau de la Música i el parc Güell.

Completen el paquet de mesures la millora de sistemes d'informació perquè es pugui analitzar l'impacte del turisme sobre el territori a partir de diverses variables i prediccions --60.000 euros--, i la segona fase de l'aportació municipal per a la Seatrade Med Cruise Convention --10.500 euros-- que es va celebrar el setembre.

L'impost va entrar en vigor el novembre del 2012, i des d'aleshores fins al març d'aquest any la capital catalana ha recaptat 8,28 milions, dels quals l'Ajuntament en gestiona la meitat i la resta es transfereixen a Turisme de Barcelona per fer accions de promoció internacional.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés