Publicat 28/08/2019 16:40

Barcelona estudia portar el model de bus a demanda de Torre Baró a altres barris de muntanya

Parada del bus a demanda de Torre Baró
EUROPA PRESS

El bus d'aquesta zona de Nou Barris registra 22.800 validacions en sis mesos de prova pilot

BARCELONA, 28 ago. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona estudia portar el model del bus a demanda de Torre Baró a altres barris de muntanya de la ciutat, després de constatar el bon acolliment del servei en aquesta zona de Nou Barris, on els vens solliciten el trajecte i el bus els recull després a la parada.

La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha destacat en declaracions als mitjans aquest dimarts que estudien aquesta possibilitat després del bon acolliment constatat en els primers sis mesos de la prova pilot en aquest barri, ha dit juntament amb l'edil de Nou Barris, Marga Marí-Klose.

El bus de Torre Baró ha registrat 22.792 validacions en els primers sis mesos de la prova pilot, de 530 usuaris diferents en 16.000 serveis, amb una mitjana de 150 validacions en dies laborables, han detallat les edils socialistes.

Els usuaris poden reservar el viatge a través d'una aplicació o per telfon de manera gratuta, i el vehicle recull els vens que ho solliciten a la parada i a l'hora demanada --amb un marge d'uns deu minuts, en funció de la ubicació del bus i del moment de la reserva--.

El servei, anomenat El Meu Bus i engegat al gener per l'Ajuntament i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), compta amb 28 parades fixes, i funciona entre les 7.00 i les 20.30 hores els dies laborables; de 8.00 a 20.30 els dissabtes, i de 9.00 a les 20.30 els festius.

L'objectiu era assegurar la connexió amb transport públic de la part alta del barri amb la part baixa, on se situen la majoria de serveis i transports, i la meitat dels trajectes s'han sollicitat per l'app, mentre que l'altra meitat s'ha fet per telfon.

PLA DE BARRIS

La prova pilot est prevista que s'allargui dos anys en total, perqu els usuaris solen trigar a adaptar-se a canvis en el transport públic, per aquest ha rebut un bon acolliment en aquests primers sis mesos, ha destacat Alarcón: "Ha superat les expectatives".

Klose, que ha recordat que el projecte forma part del Pla de Barris de la Zona Nord, ha remarcat que els resultats estan sent molt positius, i ha assenyalat que aquesta és una primera valoració i que d'aquí a uns mesos disposaran de més indicadors sobre el servei.

Alarcón ha subratllat que aquest servei redueix el temps d'espera dels usuaris i evita que el bus circuli buit, de manera que s'aprofiten millor els recursos disponibles --circula un sol vehicle--, ha explicat la regidora.

La inversió inicial per al projecte va ser de 380.000 euros per a la preparació de la infraestructura i la tecnologia, mentre que el cost anual estimat és de 500.000 euros --de despeses d'operació menys els ingressos--, que assumeix l'Ajuntament a través del Pla de Barris.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés