Barcelona i DGT promouran sistemes de conducció intel·ligent en 5.000 vehicles de flotes

Mercedes Vidal i Jorge Ordás
AJUNTAMENT BARCELONA
Publicat 14/11/2018 16:48:22CET

Facilitaran la seva implantació i volen que la iniciativa s'estengui a altres ciutats

L'Hospitalet de Llobregat (BARCELONA), 14 Nov. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona i la Direcció general de trànsit (DGT) impulsaran entre el 2019 i el 2020 la implementació de sistemes intel·ligents d'ajuda a la conducció en 5.000 vehicles de flotes d'empreses que operen a la ciutat i a la seva àrea metropolitana, mitjançant la col·laboració d'empreses tan públiques com privades.

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, i el sotsdirector de Mobilitat de la DGT, Jorge Ordás, han destacat aquest dimecres en roda de premsa al recinte Gran Via de Fira de Barcelona que signaran un conveni per implantar aquesta tecnologia, pròpia de vehicles autònoms, que permeti la reducció de la sinistralitat en entorns urbans.

Aquesta tecnologia permetrà millorar la protecció als usuaris més vulnerables --com ancians i nens--, identificar punts de risc en els quals millorar la infraestructura viària i recollir dades per avançar en la investigació i desenvolupament del vehicle autònom.

El conveni té per objectiu crear un marc estable de col·laboració per desenvolupar i implementar una metodologia aplicable a la resta de ciutats espanyoles i europees per reduir la sinistralitat en entorns urbans, a partir de l'Estratègia Marc de Mobilitat Urbana Sostenible (Emmus).

Pretenen incentivar l'ús d'aquests sistemes d'ajuda a la conducció com a pas previ al desenvolupament d'un ecosistema adequat per a la circulació de vehicles autònoms; aconseguir una gestió de la mobilitat basada en la connectivitat, comunicant incidents a temps real als usuaris, i impulsar mesures que impulsin l'ús del vehicle compartit de zero emissions com a complement del transport públic.

També volen adaptar les ciutats a les necessitats de col·lectius vulnerables a partir d'eines tecnològiques, i promoure l'ús de vehicles no motoritzats i qualsevol que garanteixi la seguretat de l'usuari, reduint la contaminació i potenciant l'alta ocupació.

Ordás ha ressaltat que la mesura reduirà la sinistralitat, i ha explicat que Barcelona ha estat seleccionada per començar a implantar aquesta iniciativa perquè té unes "peculiaritats de trànsit molt concretes" que inclouen vehicles de mobilitat urbana, bicicletes i usuaris vulnerables, entre d'altres raons.

Vidal ha avançat que establiran facilitats a les empreses que vulguin incorporar a les seves flotes aquests dispositius: "Com a administració pública, tenim l'obligació de donar el primer pas i promoure-ho", amb l'objectiu de guanyar seguretat viària i reduir els accidents.

REDUIR L'ERROR HUMÀ

El 90% dels accidents de trànsit són provocats per errors humans, que podrien eliminar-se mitjançant aquests sistemes de conducció intel·ligent per reduir els accidents --a Barcelona va haver-hi 9.430 accidents amb víctimes i 19.784 vehicles implicats en accidents de trànsit el 2017--.

Aquesta implantació es durà a terme amb la col·laboració d'empreses públiques i privades, que al llarg del 2019 incorporaran aquests sistemes intel·ligents a les seves flotes, per protegir els usuaris, digitalitzar punts de risc a la infraestructura de Barcelona recollint dades, i avançar en la investigació per a la circulació de vehicles autònoms.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2018 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.