Publicat 18/11/2014 14:17

Barcelona demana a la DGT revisar que el carnet B de cotxe serveixi per conduir motos

XXI Forum de Seguridad Viaria
EUROPA PRESS

La DGT estudiarà els motius de la sinistralitat però manté la norma de moment

BARCELONA, 18 nov. (EUROPA PRESS) -

El tinent d'alcalde Mobilitat de Barcelona, Joaquim Forn, ha anunciat aquest dimarts un nou pla de Seguretat que inclou demanar a la Direcció General de Trànsit (DGT) que revisi la norma que permet als conductors amb carnet de conduir B i tres anys d'experiència al volant conduir motos i ciclomotors de fins a 125 centímetres cúbics.

Al XXI Fòrum de Barcelona de seguretat viària, dedicat a les motos i a la valoració del risc, Forn ha explicat que el nou pla també conté 17 mesures de sensibilització, prevenció, correcció, canvis en pautes de comportament i d'anàlisis de formació.

Ha recordat que a Barcelona han mort aquest any 15 persones per accident de moto, de les quals un 45% són conductors que han obtingut el permís a través del carnet B, i que l'accidentalitat ha augmentat des que es va implantar aquesta norma el 2004.

"Es tracta de fer una reflexió i estudi sobre si la gent amb aquest tipus de carnet està prou preparada", segons ell, i ha remarcat que 9 dels 15 conductors que han mort en la moto han mort per causes del propi conductor.

El tinent d'alcalde ha proposat una formació específica per als qui ja condueixen motocicleta amb el carnet B, perquè "no tenen els coneixements tècnics de la conducció de la moto", tot i que reconeix que aquesta formació hauria de ser voluntària, mentre que el Racc ha defensat durant el Fòrum que sigui obligatòria.

El mànager tècnic de la Fundació del Racc, Lluís Puerto, ha constatat que hi ha una moto per cada dos cotxes i que per cada viatge interurbà en cotxe o furgoneta es fa un en motocicleta, per la qual cosa la moto ha aconseguit "un protagonisme de primer ordre que ha tingut una derivada negativa en l'accidentalitat".

Ha recordat que una de les reclamacions més repetides és la formació d'aquest tipus de conductor de moto, que "ha de passar per una formació presencial obligatòria, teòrica i pràctica, que el permeti controlar els riscos que implica agafar una motocicleta"; fet obligatori en països com Anglaterra, que és la número ú en seguretat viària, pel que volen implantar-lo a Espanya.

LA DGT HO ESTUDIARÀ

La DGT aposta per l'estudi i anàlisis de les dades però mantenint "la legislació vigent", segons ha ratificat la directora general, María Seguí, també present aquest dimarts al Fòrum.

Seguí ha apostat per avaluar els riscos de les persones que adquireixen el permís per conduir motos a través del carnet B, per saber quanta mortalitat d'homes de 45 anys --edat mitjana dels morts per accident en moto-- "està lligada a la imperícia d'aquest conductor, per la seva falta de formació".

Seguí ha dit que estan estudiant les dades i quan tinguin un informe el "comunicaran", però que de moment la DGT no té posició sobre aquesta qüestió i mantindrà la legislació en vigor.

"Es tracta d'avaluar en quina mesura la decisió ha tingut un impacte positiu o negatiu per a la població, i, de ser negatiu, imposar les mesures correctores necessàries", ha explicat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés