Publicat 24/11/2015 19:06

Barcelona crea una taula de treball per elaborar un protocol contra la contaminació

BARCELONA, 24 nov. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha creat la Taula Contra la Contaminació de l'Aire per treballar amb entitats i agents del sector mesures per garantir la qualitat de l'aire i elaborar, mitjançant un grup de treball específic de la taula, un protocol d'actuació en episodis de contaminació.

La tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha assenyalat en declaracions als periodistes que el Govern municipal planteja desenvolupar protocols en funció de la quantitat de diòxid de nitrogen (NO2) a l'aire, que s'abordaran a la taula, formada pels grups municipals i entitats de l'àmbit científic, econòmic, social, ecologista, de la mobilitat i de la salut.

Acompanyada per la comissionada d'Ecologia, Eva Herrero, Sanz ha detallat que proposen que el primer s'activi quan es prevegi arribar als 140 micrograms de NO2 per metre cúbic, en un estat de preavís en què es portarà a terme un seguiment dels nivells.

El segon s'activaria quan es prevegi arribar als 160 micrograms de NO2 per metre cúbic --que se superen uns 20 dies a l'any--, que es comunicaria als ciutadans amb recomanacions sobre mobilitat, i un tercer a partir dels 200 micrograms --nivell que la Generalitat qualifica d'episodi de contaminació--, en què s'activarien mesures vinculades a la mobilitat.

Sanz ha destacat que preveuen crear zones de protecció atmosfèrica --com als voltants de centres educatius--, i que en episodis de contaminació podria declarar-se zona de protecció tota la ciutat, i restringir el trànsit i "altres emissors de contaminació, com podria ser el port".

Ha assenyalat que, per restringir el trànsit, caldrà garantir la mobilitat amb alternatives de qualitat i, preguntada per si podrien plantejar la gratuïtat del transport públic en aquests casos, ha ressaltat que encara s'han d'estudiar les mesures a la taula.

Sanz ha recordat que una de les prioritats del Govern d'Ada Colau és el foment de la mobilitat sostenible i aconseguir un "transport públic majoritari i més assequible, en què les tarifes no siguin una barrera", i que connecti les diverses zones de la ciutat, i usi entre d'altres alternatives els busos de barri.

Sanz ha defensat que és "obligatori actuar i prendre mesures" contra la contaminació perquè és un assumpte de salut, i ha assegurat que unes 3.500 persones moren a l'any a l'àrea metropolitana de la capital catalana per causes relacionades amb la qualitat de l'aire.

Ha criticat que "hi ha moltes administracions que es passen la pilota l'una a altra", mentre que l'Ajuntament exigirà a la Generalitat i al Govern espanyol que impulsin mesures decidides en aquest àmbit.

TRÀNSIT A GLÒRIES

Preguntada per la possibilitat de reduir el trànsit i evitar l'obra del segon tram del túnel de Glòries, com publica 'El Periódico', Sanz ha assegurat que el calendari es manté, però que el Govern municipal estudia quines actuacions s'han de prioritzar.

"La inversió per fer-ho tot no la tindrem en aquest mandat, i hem de veure què prioritzem", ha destacat, després de recordar que també hi ha previstes actuacions per a equipaments i que el Govern municipal aposta per reduir la mobilitat en transport privat motoritzat amb la unió del tramvia i la implantació de la xarxa ortogonal de bus, entre d'altres mesures.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés