Publicat 27/03/2015 17:36

Barcelona aprova el Pla de Mobilitat Urbana 2013-2018 i preveu reduir un 30% les morts

Pleno del ayuntamiento de barcelona
EUROPA PRESS

Amb el suport de CiU i UpB --integra ERC--, l'abstenció de PSC i ICV-EUiA i el rebuig de PP

BARCELONA, 27 març (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha aprovat aquest divendres a l'últim ple ordinari del mandat el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018, que pretén reduir un 30% els morts en accidents i un 20% els ferits de gravetat.

El pla també preveu potenciar els desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic, i que la capital catalana compleixi el 2018 amb tots els paràmetres ambientals de la UE.

El document ha estat aprovat amb els vots del Govern municipal de CiU i els d'UpB --on s'integra ERC--, l'abstenció del PSC i ICV-EUiA i el vot en contra del PP, i estableix les prioritats en matèria de mobilitat de la ciutat.

Pretén fomentar una mobilitat segura, sostenible, eficient i equitativa; entre d'altres mesures, inclou la intenció que el 99% de la població tingui una parada d'autobús llevat 250 metres de casa seva i amb vehicles amb una freqüència mitjana de sis minuts.

VIANANTS I CICLISTES

Pel que fa als vianants, preveu definir estàndards de conservació del paviment, garantir unes voreres prou amples, ampliar les superfícies dedicades als vianants i crear zones de velocitat restringida, entre d'altres mesures.

També preveu connectar i actualitzar la xarxa de carrils bici, treballar per reduir la sinistralitat entre els ciclistes, instal·lar espais per a la càrrega de bicicletes elèctriques, adequar el transport públic per a l'accés de les bicis i habilitar aparcaments pròxims a les estacions de transport.

TRANSPORT PÚBLIC I PRIVAT

A l'àmbit del transport públic, pretén desenvolupar la implantació de la nova xarxa de bus, millorar el servei, augmentar la velocitat de circulació, fomentar l'ús de la T-Mobilitat i garantir l'accessibilitat en els diversos mitjans del transport públic, entre d'altres.

Per al transport privat, les propostes inclouen preveure implantar carrils VAO dins de la ciutat compartits amb el carril bus, millorar la senyalització, intensificar les actuacions a les zones de reg i augmentar la il·luminació on no sigui suficient.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés