Publicat 11/1/2020 14:26:42 +01:00CET

Barcelona ampliarà el Bicing amb 97 estacions i arribarà a 11 barris més

El primer tinent Alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i la tinent Alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Infraestructures i Mobilidad, Janet Sanz, en la presentació de l'ampliació territorial del Bicing a Barcelona, 11 de gener del 2020.
David Zorrakino - Europa Press

BARCELONA, 11 gen. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest dissabte l'ampliació del servei de bicicleta compartida Bicing, que tindrà 97 estacions més: 20 s'instal·laran a 11 barris que fins ara no en tenien i 57 es destinaran a les zones on hi ha més demanda.

En declaracions als mitjans, el primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni, ha assegurat que estan convençuts que han fet "un pas molt important en la mobilitat sostenible", i ha dit que és un camí que va començar fa molt temps.

"Barcelona ha estat pionera a tot Europa en l'ús de la bicicleta compartida pública", ha explicat, per la qual cosa considera que el ciutadà ja ho veu com un sistema de mobilitat més.

Els barris que s'incorporen a la cobertura territorial són els de la zona alta de Barcelona, que és la més muntanyenca: "Sabem que una de les dificultats és el desnivell de la ciutat, però el nostre govern té la ferma convicció que aquest servei ha d'arribar a tota la ciutadania", ha defensat Collboni.

Ha indicat que des de la renovació del 2019, el servei ha tingut una gran acceptació de la ciutadania: la mitjana d'usos en dies laborables va ser de 44.808 el 2019 --un increment de més de 1.500 respecte a l'any anterior--, ha augmentat un 9% el nombre d'usos i la bicicleta elèctrica supera la mecànica.

SANZ VEU LA CIUTAT "PREPARADA"

La tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, ha recordat que aquesta ha estat la culminació d'un procés que va començar fa anys: "Fa una dècada que els usuaris van traslladar el missatge que Barcelona volia ser una ciutat que fes possible la mobilitat amb bicicleta de manera segura i accessible".

"Comencem un procés de transformació urbana i de reforma de l'espai públic que fa que avui la ciutat estigui preparada", i ha afirmat que això no ature el govern, sinó que li permet definir nous projectes com l'ampliació de la xarxa o la millora de les cruïlles de carrils.

Ha celebrat el compromís de la ciutadania per moure's amb bicicleta: "Estem traslladant un missatge de potenciar la mobilitat sostenible en un context d'emergència climàtica".

NOU CONCURS DE PATROCINIS

Collboni ha informat que l'Ajuntament farà un nou concurs per trobar patrocinis "més flexibles, canviants i adaptables" que no passin per la publicitat estàtica, perquè ja no té la mateixa importància que en el passat.

"La política de publicitat de moltes empreses i agències està canviant, i el que fa uns anys era normal, com tenir publicitat estàtica, ja no és així", i ha assegurat que la seva prioritat és l'eficiència econòmica del Bicing perquè costi el mínim a la ciutadania.

AMPLIAR EL BICING A L'AMB

Sanz ha remarcat que el govern municipal està "compromès" per ampliar el Bicing a altres municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB): "Hem de continuar treballant perquè hi hagi un sol servei".

No ha assegurat que això es compleixi durant aquest mandat, però sí que ho faran "al més aviat possible, a mesura que els tràmits administratius ho facin viable".