Actualitzat 25/09/2017 17:35

Badalona sancionarà FCC per incompliment de contracte per irregularitats en la neteja

El regidor de Badalona Francesc Duran, i l'alcaldessa, Dolors Sabater
AJUNTAMENT DE BADALONA

   BARCELONA, 25 set. (EUROPA PRESS) -

   L'alcaldessa de Badalona (Barcelona), Dolors Sabater, ha anunciat aquest dilluns que l'Ajuntament obrirà un expedient sancionador a Foment de Construccions i Contractes (FCC) per descomptat incompliment de contracte i facturació injustificada de costos arran d'irregularitats detectades en una auditoria que va encarregar el consistori.

   A les sancions se'ls sumarà l'inici del tràmit per recuperar 4,1 milions d'euros que l'Ajuntament estima que s'han cobrat indegudament entre 2011 i 2015 en concepte de retribució del contractista i per haver modificat el mètode de facturació per estalviar-se un milió d'euros, ha informat el consistori en un comunicat.

   L'auditoria va indicar l'existència de suposades irregularitats en el servei de la neteja viària i la recollida de residus, que han quedat confirmades, segons el Govern municipal, per un expedient informatiu intern presentat aquest dilluns.

   Sabater ha celebrat que l'informa hagi tret a la llum la situació i ha assegurat que es controlarà exhaustivament on es destina cada euro públic: "Se'ls ha acabat la festa a aquestes empreses privades".

   El regidor d'Espais Públics, Francesc Duran, ha explicat que el Pressupost del 2018 comportarà més recursos humans per controlar els contractes de l'Ajuntament.

Contingut patrocinat