BARCELONA 3 set. (EUROPA PRESS) -
La Generalitat ha anunciat aquest dimarts la posada en marxa d'un pla específic per augmentar la coordinació entre els serveis socials i sanitaris, un aspecte que afecta especialment els pacients amb malalties cròniques i dependents, després de constatar que "un percentatge molt alt" d'ingressats en llits hospitalaris podrien rebre una atenció més adequada des dels recursos socials i viceversa.
En roda de premsa després del Consell Executiu, el conseller de Salut de la Generalitat, Boi Ruiz, i la consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, han celebrat la posada en marxa del pla com "un pas més per enllaçar recursos" i crear rutes compartides dels serveis, en la línia amb el Pla de Salut de Catalunya 2011-2015, centrat sobretot en l'atenció dels pacients crònics.
Segons xifres de la Generalitat, els pacients crònics protagonitzen a l'any 50.000 ingressos hospitalaris en gran mesura evitables, i malgrat representar el 6% de la població, tenen un cost per al sistema de 9.000 euros per càpita respecte dels 1.130 de la població general --ocupen el 47% de la despesa farmacèutica, el 63% hospitalari i el 96% sociosanitari--, en un context en el qual l'envelliment de la població fa preveure un creixement d'aquest col·lectiu.
(HI HAURÀ AMPLIACIÓ)