Publicat 23/12/2015 15:51

ATM rebaixa tarifes a partir de la zona 2, amplia la T-12 i congela la resta per al 2016

Billetes De TMB De Metro Y Bus De Barcelona (T-10, T-50/30)
EUROPA PRESS

Govern, Barcelona i Àrea Metropolitana augmenten l'aportació a 7,95 milions

BARCELONA, 23 des. (EUROPA PRESS) -

El consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l'entorn de Barcelona ha aprovat aquest dimecres les tarifes per al 2016, que inclouen una rebaixa de la T-Mes, la T-Jove i la T-Trimestre de la zona 2 a la 6, l'ampliació fins a 14 anys de la cobertura gratuïta de la T-12 i la congelació de la resta de títols.

Les tarifes aprovades pel consell d'administració de l'ATM --que ha estat presidit pel conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila-- entraran en vigor a partir de l'1 de gener, ha explicat l'ATM en un comunicat.

La targeta T-Mes de 2 a 6 zones absorbeix els usuaris de la T-50/30, ja que desapareix a totes les zones excepte a la primera, i els descomptes oscil·laran entre el 2% i el 9%, mentre que també s'ajustaran els preus per a famílies nombroses i monoparentals.

La T-12 --que actualment és vàlida fins que el menor compleix 14 anys-- s'ha ampliat fins a 14 anys inclosos, i l'ATM preveu que els beneficiaris d'aquesta targeta augmentin a 16.500 menors amb aquesta mesura.

Ha detallat que, amb dades d'octubre, els menors de quatre fins a 14 anys que disposen de T-12 són 150.359, xifra que representa que un de cada quatre menors té aquesta targeta, mentre que a la primera corona la xifra augmenta fins al 48%.

La Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i l'Àrea Metropolitana de Barcelona han acordat incrementar les seves aportacions al sistema tarifari integrat en un total de 7,95 milions d'euros aquest any per aprovar aquestes tarifes.

METRO A L'AEROPORT

ATM ha destacat que l'entrada en servei del tram de la L9 de metro entre l'aeroport del Prat i Zona Universitària durant el primer trimestre del 2016 obligarà a crear una política tarifària específica per als desplaçaments amb origen o destí a les terminals de l'aeroport, cosa que se simplificarà quan entri en funcionament la T-Mobilitat.

El consell d'administració ha acordat que els usuaris intensius del sistema de transport i amb títols socials no hauran d'abonar cap recàrrec per viatjar fins a la infraestructura.

Els turistes i usuaris poc habituals disposaran d'un bitllet senzill no integrat per 4,50 euros --2,15 euros pel bitllet normal i 2,35 de recàrrec per viatjar a l'aeroport--, que hauran de validar-se a l'entrada i a la sortida.

AUGMENTA LA DEMANDA

ATM preveu tancar el 2015 amb 936,5 milions de viatges, xifra amb la qual es recupera la demanda perduda a causa de la crisi i se supera el màxim històric del 2011 un milió, després d'una tendència d'increment des de mitjans 2013.

Fins a novembre, la quantitat de viatges ha augmentat un 2,3% fins a arribar als 861,3 milions --21 milions més que el mateix període de l'any anterior--, i l'operador que ha registrat més creixement ha estat el d'autobusos interurbans (4,2%), seguit pels metropolitans (3,8%) i el tramvia (3,6%).

Els viatges registrats al Metro han augmentat un 2,7%, mentre que els dels autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han pujat un 1,5%; els de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ho han fet un 3,3%; Rodalies de Catalunya, en un 1,2%, i els autobusos urbans, en un 2,8%.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés