Publicat 02/04/2019 11:44CET

Artadi aposta per reduir els cotxes i gestionar els aparcaments subterranis

EUROPA PRESS - Archivo

BARCELONA, 2 abr. (EUROPA PRESS) -

La número dos de la candidatura de JxCat a Barcelona, Elsa Artadi, ha proposat aquest dimarts "fer una gestió més eficient de totes les places de prquing subterrnies", per reduir el nombre de cotxes de l'asfalt i posar espais verds per als vens.

En una jornada de debat al Collegi d'Enginyers de Camins de Barcelona, ha explicat que cal recuperar l'espai públic sense l'obligació de fer desaparixer el vehicle privat, encara que també ha apuntat que s'ha d'incentivar un canvi de flotes per avanar cap a vehicles elctrics "menys contaminants".

Preguntada per la seva posició sobre interposar o no peatges a vehicles més contaminants, ha dit que cal un canvi estructural de tota la mobilitat i que és una qüestió que haurien d'estudiar quan es tinguin "millors accessos a la ciutat".

Sobre el transport públic gratut en dies de molta contaminació, ha assegurat que no erradicar la congestió de cotxes, i a més ha apuntat que per a la majoria de les persones el preu no és el problema "sinó la cobertura del servei".

TURISME

La candidata també ha apostat per incentivar més el transport públic entre el turisme per evitar la circulació d'autocars del sector dins de la ciutat, i a més ha proposat descentralitzar el turisme a la ciutat i fomentar la visita a més parts properes per "millorar l'experincia per al turista i el veí".

En aquesta línia, ha dit que des de la seva candidatura estan treballant en un model d'"ecociutat", que consisteix en una Barcelona més saludable, vivible i amable, i s'ha decantat perqu la ciutat que va ser referent en mobilitat els dos segles passats, ara ho sigui en aquest nou concepte.

Així mateix, ha dit que cal la integració del transport des de tots els seus vessants, tant el públic com el privat, després de posar d'exemple la creació d'una única targeta que integri el transport públic, el 'Bicing' i serveis de 'motosharing'.

SUPERILLES

Preguntada sobre les superilles, ha sostingut que han de servir perqu vens, comerciants i la gent que conviu recuperi l'espai i ha retret a l'alcaldessa, Ada Colau, haver-les planificat "des del despatx" sense, al seu parer, haver-ho consensuat amb els vens i havent imposat el projecte.

Pel que afecta als carrils bici, ha dit que si fos alcaldessa els revisaria perqu creu que hi ha massa fragmentació de l'espai, "i s'hauria d'apostar per treballar zones de 30 quilmetres per hora a la calada", per on els ciclistes puguin circular.

Sobre el tramvia ha reivindicat la proposta de la seva candidatura, la unió de l'avinguda Diagonal amb autobús elctric, i ha criticat que "no hi ha un consens tcnic ni polític" i ha retret a Colau que l'hagi utilitzat com un element electoralista.

Ha dit que la unió costaria més de 400 milions d'euros, una despesa que per a ella no és una prioritat, mentre sí ho és millorar els túnels del Valls, i els accessos al Bess "el problema són els accessos i la connexió amb l'rea Metropolitana".

TOP MANTA

Preguntada sobre espai públic i top manta, ha assegurat que és difícil baixar-lo a zero, per ha sostingut que amb apoderament i directrius polítiques "el pots contenir" i ha criticat que no és el mateix tenir cent manters a tenir-ne més de mil, situació actual que ha retret a l'alcaldessa Ada Colau.

Segons Artadi, la Gurdia Urbana ha de controlar la presncia de manters i ha retret a Colau que faci un discurs de permissivitat amb el top manta perqu troba que condemna els manters a continuar exercint-lo.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés