Actualitzat 19/09/2018 21:27

Arrenca a L'Hospitalet la primera trobada Onstage per abordar la cohesió social a través de la música

Recepció de l''Onstage: Music Schools for Social Change?
EUROPA PRESS

   El municipi català reuneix sis ciutats per tancar la primera fase dins del programa europeu Urbact

   L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 19 set. (EUROPA PRESS) -

L'alcaldessa de L'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, ha donat el tret de sortida aquest dimecres a la primera trobada de totes les ciutats de la xarxa 'Onstage: Music Schools for Social Change', liderada pel municipi català i que tancarà la seva primera fase dins del programa europeu Urbact, en una reunió que s'allargarà fins a aquest divendres.

   En la recepció a les delegacions de ciutats participants a l'Escola Municipal de Música-Centre dels Arts (Emmca) de L'Hospitalet, ha explicat que aquest projecte es va iniciar fa 12 anys, i ha destacat que es tracta d'un projecte de cohesió que vol usar la música per millorar la cohesió social a la ciutat.

   En una trobada anterior en la fase inicial de la xarxa el maig, les ciutats d'Aarhus (Dinamarca) i Adelfia (Itàlia) van visitar l'Emmca i L'Hospitalet, i en aquesta ocasió s'incorporen a la xarxa quatre ciutats més: Grigny (França), Valongo (Portugal), Katowice (Polònia) i Brno (Txèquia).

   "Hi hem posat moltíssima il·lusió perquè se'ns ha fet un reconeixement per part d'algunes institucions europees, però també ens dóna l'oportunitat d'exportar aquest model a altres ciutats", ha dit Marín, que ha assegurat que, en els últims anys, la ciutat ha millorat un 8% l'èxit educatiu a Primària.

   La xarxa es va forjar després del reconeixement com a 'Urbact Good Practice' que va rebre al juliol de 2017 l'Escola Municipal de Música-Centre dels Arts (Emmca) de L'Hospitalet, per generar espais de cohesió social a través del desenvolupament de les arts en aquesta escola, escollida per més de 1.000 alumnes com a centre on estudiar música, dansa i teatre, als quals se sumen altres 1.000 que realitzen activitats en horari lectiu.

   Aquest segell valora aquesta política pública impulsada pel consistori a través del servei de l'escola municipal de música, ja que persegueix objectius com ampliar les persones que practiquen art, arribar a tots els sectors de la població i ser vehicle de cohesió social mitjançant una metodologia que el consistori assegura que està obtenint molt bons resultats.

"VEHICLE DE COHESIÓ"

   La directora de l'escola, Núria Sempere, ha destacat que l'Emmca ha estat reconeguda com a "vehicle de cohesió" per repensar el model de les escoles tradicionals, arribant a sectors socials que habitualment no acudeixen a aquests serveis, contribuint alhora al seu èxit escolar.

   "El que tenen les arts és que sense atenció, sense concentració, sense escolta i sense estima, difícilment et pots sentir bé. Afavoreix que els resultats acadèmics siguin molt millors", ha relatat Sempere en declaracions a la premsa abans d'iniciar l'acte.

   Per arribar a tots els sectors, acudeix a nou escoles de Primària d'atenció preferent --amb més d'un 95% de persones migrades--, que realitzen activitats dins de l'horari escolar, en les quals participen uns 1.000 nens, als quals s'hi han sumat dues escoles més de les quals s'en forma el professorat, i una altra que començarà a Secundària, segons la directora.

   A més, s'estableixen ponts perquè aquests estudiants continuïn la seva pràctica artística al centre en acabar la Primària --actualment ho fa el 6,5%---, la qual cosa permet que la composició sociològica de l'Emmca reflecteixi la realitat de la ciutat, amb un 28% d'estudiants amb bagatge migratori, ha ressaltat.

PROGRAMA DE LA TROBADA

   Durant la trobada a L'Hospitalet, els delegats del programa Eddy Adams i Anaïs de Muret, l'experta d'Urbact Sandra Rainero i els delegats de les ciutats acordaran un pla de treball i una metodologia concreta que permeti transferir la pràctica de L'Hospitalet a la resta de ciutats i afegir valor al propi projecte.

   A més de les sessions de treball, l'agenda de la trobada inclou intervencions musicals i teatrals d'alumnes de l'Emmca; sessions de treball sobre l'estructura de la xarxa i la seva metodologia, i visites, com a una escola primària en la qual realitzen activitats en horari lectiu --mitjançant el programa Tàndem--, entre altres activitats.

   La següent fase de la xarxa, que el consistori confia que s'aprovi a l'octubre, s'allargarà dos anys i servirà per fer efectives les activitats de transferència de coneixement entre les ciutats i entre els professionals implicats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés