LLEIDA, 15 jul. (EUROPA PRESS) -
El Conselh Generau d'Aran ha posat a disposició de tots els veïns, hostalers, empresaris i particulars el despatx de Consum per assessorar-se i presentar les seves reclamacions pels talls de telefonia i internet de diumenge i part de dilluns.
La institució ha assegurat en un comunicat que ha reclamat a Telefónica inversions i millores en les infraestructures de telecomunicacions per evitar els talls de subministrament de telèfon i internet a la Val d'Aran.
És una demanda que el Consell General ha fet altres vegades a conseqüència de la repetició de les avaries, segons la institució.
El vicesíndic d'Aran i conseller d'Administració Pública, Finances i Coneixement, Luís Carlos Medina, ha assegurat que, a conseqüència d'aquests talls, s'han produït incidents en diversos negocis i establiments de tot el territori de la Val d'Aran, ja que l'avaria a la xarxa no va permetre el cobrament amb targetes als establiments, ni gestionar les reserves hoteleres per internet.
Medina ha assegurat que van quedar incomunicats gairebé la totalitat d'usuaris de Movistar i no es van poder treure diners en metàl·lic dels caixers automàtics.
Al seu comunicat, el Conselh Generau d'Aran assegura que l'avaria, segons els tècnics de Telefónica a Catalunya, va tenir l'origen a la comarca de la Ribagorça, on es va tallar cable per a maquinària agrícola.
"No podem permetre que torni a ocórrer, ja que suposa un retard respecte a les noves tecnologies i, a més de representar un anacronisme, afecta molt greument l'economia del país i la imatge d'Aran que viu, en un 90%, del turisme", ha afegit Medina.