Publicat 22/01/2015 18:18

Aquesta és la recepta per 'cuinar' un planeta com la Terra

La receta de la Tierra
Foto: CFA/HARVARD

MADRID, 22 (EUROPA PRESS)

Una científica del Centre Harvard-Smithsonian per a Astrofísica (CfA), Courtney Dressing, ha publicat la recepta per 'cuinar' un planeta com la Terra, aplicable a mons en estrelles distants.

"El nostre sistema solar no és tan únic com podríem haver pensat", diu Dressing. "Sembla que els exoplanetes rocallosos fan servir els mateixos ingredients bàsics".

Sota aquesta premissa, la recepta per crear un petit model de planeta inclou els següents ingredients: una tassa de magnesi, una altra de silici, dos de ferro, dos d'oxigen, mitja culleradeta d'alumini, mitja de níquel, mitja de calci, un quart de sulfur, i un got d'aigua escampada per asteroides.

Pel que fa a la forma de preparació, es recomana "barrejar bé en un bol gran, formar una bola rodona amb les mans i col·locar-la acuradament en una àrea de la zona habitable prop d'una estrella jove. Sense tornar a barrejar, escalfar fins que la peça es converteixi en una bola brillant calenta de color blanc".

Després, cal "fornejar-lo durant uns pocs milions d'anys. Refredar fins que els canvis de color de blanc a groc i a vermell donin forma a una crosta daurada i marró. No ha d'emetre més llum. Amanir amb una mica d'aigua i compostos orgànics. S'encongirà una mica pels escapaments i la formació de núvols de vapor i oceans. Llavors caldrà apartar-se i esperar uns quants milions d'anys per veure què passa. Si tens sort, un fi glacejat de vida pot aparèixer a la superfície del teu nou món".