Publicat 18/01/2024 19:36

Andorra Turisme i National Geographic s'uneixen per "millorar l'impacte del turisme"

Un instant de la presentació del projecte conjunt amb National Geographic
SFGA/JAVILADOT

Es treballarà en els àmbits del turisme esportiu, el del benestar i el 'premium'

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 18 gen. (EUROPA PRESS) -

Andorra Turisme i National Geographic han impulsat 'Andorra al Natural - L'entorn on germinen les idees', un procés d'innovació per "millorar l'impacte del turisme" en el medi ambient i les persones.

Segons ha informat Andorra Turisme en un comunicat, el procés ha culminat amb la presentació de sis propostes que són "innovadores, realistes, viables i efectives", segons el director general de l'organisme de promoció turística, Betim Budzaku.

El treball s'ha dut a terme des de tres vessants diferents: el turisme esportiu, el turisme de benestar i el turisme 'premium'.

En el cas del turisme esportiu, es proposa la creació d'una aplicació que utilitzi dades d'aplicacions esportives com Garmin o Strava, per proposar l'usuari preguntes sobre curiositats de l'entorn i oferint descomptes en restauració i hosteleria.

Igualment, també es preveu l'ús de la Intel·ligència Artificial per proposar itineraris i visites basades en els seus interessos i evitant la "massificació".

En l'àmbit del benestar es proposa crear "el primer índex mundial" de destinacions turístiques saludables i crear l''Andorra Silver Wellness Innovation Hub', un espai d'innovació centrat en els visitants de més de 55 anys.

Finalment, pel turisme 'premium' se busca atreure un nou nínxol de mercat, "l'inversor nòmada", a més de reconvertir el patrimoni històric d'Andorra, com les bordes, en oferta turística 'premium'.

Budzaku ha assegurat que totes les propostes es podran desenvolupar encara que, de moment, no ha concretat el calendari ni el pressupost.

MARCA ANDORRA

El ministre de Turisme del Principat, Jordi Torres, ha destacat que la iniciativa és "un clar exemple" del que es denomina marca Andorra, és a dir, un projecte que no només dóna a conèixer el país, sino que també busca aportar valor afegit, ha dit literalment.

En paral·lel, l''explorer' de National Geographic, Javier Cors, ha documentat tot el procés elaborant diferents peces "creatives i divulgatives" que es podran veure en diferents suports, com canals de televisió i Youtube.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés