Publicat 25/02/2015 15:17

El Tibidabo va rebre 618.000 visitants el 2014, xifra "rècord" i 62.000 més que el 2013

Dtora.Tibidabo Rosa Ortiz, concejal Joan Puigdollers (pte.Tibidabo)
EUROPA PRESS

El parc d'atraccions obté beneficis i "congela" tarifes aquest 2015

BARCELONA, 25 febr. (EUROPA PRESS) -

El parc d'atraccions del Tibidabo a Barcelona va rebre 618.741 visitants el 2014, 62.000 més que l'any anterior, una xifra "rècord" en la seva història, ha assegurat aquest dimecres en roda de premsa la directora del parc, Rosa Ortiz.

La xifres econòmiques que presenta el centre també són positives, ja que va registrar 14 milions d'ingressos, un Ebitda de 2,8 milions d'euros --resultat abans d'interessos, impostos, depreciacions i amortitzacions-- i un resultat final de gestió d'1,4 milions positius.

El regidor i president del Tibidabo, Joan Puigdollers, ha celebrat "els bons resultats de gestió" i ha recordat que el parc va arribar fa poc a un acord en el judici per l'accident en l'atracció El Pèndol el 2010, quan va morir una jove de 14 anys.

Sumats els dos factors, el bon rumb econòmic i l'acord judicial, Puigdollers ha sentenciat: "Hem superat la crisi. No era una crisi econòmica. La crisi que teníem era de tornar a creure en nosaltres mateixos. Amb el resultat i l'acord --judicial-- podem dir que el parc ha superat definitivament la crisi".

Segons les dades presentades aquest dimarts, en la seva història recent el parc ja va superar els 600.000 visitants el 2006, 2007 i 2009, però és la primera vegada que arriba als 618.000 i experimenta un creixement prolongat de 200.000 persones respecte al 2010, quan la xifra de visitants va ser de 402.009.

El pla director del Tibidabo va plantejar en el seu moment l'objectiu d'arribar als 600.000 visitants i, una vegada aconseguits, Puigdollers ha celebrat que s'hagi aconseguit el repte, però ha afegit que "no s'ha tocat sostre".

SENSE PRIVATITZACIÓ

Gestionat actualment per l'Ajuntament, l'equip de govern municipal ha descartat prendre a curt termini qualsevol decisió sobre una eventual privatització de la gestió del parc amb l'argument que no es pot prendre aquesta decisió en any d'eleccions municipals.

"Estem a febrer del 2015. Hi ha eleccions el 24 de maig, per tant aquest govern no planteja cap hipòtesi d'aquest estil", ha conclòs Puigdollers, que també ha informat que, amb vista a aquest any, es congelen tarifes, per la qual cosa el preu de les entrades serà el mateix.

NOVETATS

Ortiz ha presentat les novetats del parc amb vista a aquest any, en què el Tibidabo estrenarà quatre mascotes noves que responen a animals propis de la fauna de Collserola: el Ti (un oriol), el Bi (una salamandra), el Da (una guineu), i el Bo (un senglar).

El parc també estrenarà una escola de mobilitat perquè els nens, al comandament de petits cotxes, aprenguin sobre aquesta matèria, i habilitarà un espai Lego en què es faran activitats educatives en col·laboració amb aquesta marca de joguines.

Una altra iniciativa innovadora del parc és la de fomentar l'ocupació de treballadors en atur de més de 40 anys, el sector de la població que té més dificultats per trobar feina: "Si no els ajudem entre tots no trobarien feina", ha exposat Puigdollers.

Fruit d'aquesta iniciativa, la directora del parc ha explicat que s'han contractat 10 persones de més de 40 anys, en una plantilla de treballadors que oscil·la entre les 150 i les 250 persones i en què hi ha molta gent jove que combina els estudis amb la feina al parc.

Ortiz també ha anunciat que per potenciar el Tibidabo com a "lloc de referència turística", aquest any s'oferirà la possibilitat als turistes de pujar al parc en funicular per admirar la panoràmica de Barcelona i pujar a dues atraccions per 11,7 euros.

El parc va estar obert el 2014 143 dies i, com a novetat, el mes d'agost d'aquest any obrirà cada dia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés