Actualitzat 16/07/2014 13:05

Barcelona implantarà el Bicing elèctric amb 300 bicicletes a final d'any

Presentación del Bicing eléctrico con 300 bicicletas
EUROPA PRESS

Arrenca amb una prova pilot amb capacitat per a uns 8.000 abonats

BARCELONA, 16 jul. (EUROPA PRESS) -

Barcelona posarà en marxa el Bicing elèctric a final d'any amb 300 bicicletes, amb un disseny semblant però de color blanc, que estaran repartides en 45 estacions, segons ha anunciat l'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias, aquest dimecres en roda de premsa.

El nou servei, l'abonament del qual costarà 14 euros anuals més el pagament per l'ús amb un límit d'entre 7.000 i 8.000 abonats, neix com a "complement" al Bicing actual i té la finalitat de millorar l'eficiència del servei, ja que facilitarà els viatges més llargs i en pujada.

Amb aquesta prova pilot, que es realitzarà fins al març del 2017 i es desplegarà en dues fases --el desembre amb 150 bicis i el gener del 2015 amb la resta--, el consistori busca consolidar aquest vehicle com a mitjà de transport integrat a la ciutat.

Segons ha explicat la segona tinenta d'alcalde, Sònia Recasens, la prova té un cost d'uns cinc milions d'euros --un milió corresponent al funcionament, 2,3 milions d'euros al seu cost durant la prova pilot i 2,1 milions de manteniment--, dels quals preveu recaptar 650.000 euros en ingressos.

De les 45 estacions --600 ancoratges--, 32 formen part de la xarxa de B:SM i se situaran en pàrquings subterranis amb vigilància, la qual cosa permetrà protegir les bicicletes de possibles actes de vandalisme, i els altres vuit, en aparcaments privats a l'exterior.

La ubicació de les estacions en els pàrquings permetrà aprofitar els 250 punts de recàrrega elèctrics que B:SM ha començat a instal·lar en el marc d'un projecte per al període 2014-15 previst per a cotxes, la qual cosa evitarà costos elevats en la construcció d'estacions amb un sistema de recàrrega al carrer.

COST PER CADA MITJA HORA

Els abonats del Bicing podran accedir a aquest nou servei mitjançant un abonament addicional i el pagament per l'ús, el qual costarà 0,45 euros la primera mitja hora i 0,80 euros per cada fracció de mitja hora fins a arribar a les dues hores, la qual cosa afavorirà els trajectes de menys de 30 minuts perquè el màxim d'usuaris puguin usar les bicis.

Les bicicletes, que estan fabricades a Catalunya i tenen un pes màxim de 23 quilos, podran circular pels carrils bici habituals; arribar a una velocitat de 25 quilòmetres per hora; tardaran dues hores a carregar-se de manera completa, i la vida útil de la seva bateria de liti serà de 20.000 quilòmetres i estarà incorporada al xassís.

El funcionament de les bicicletes elèctriques estarà del tot integrat al Bicing normal, per la qual cosa compartirà el mateix horari, servei informàtic, atenció al client i serveis que proporciona l''app', a més hi haurà furgonetes adaptades al servei elèctric per reposar vehicles i fer el manteniment.

UNA CIUTAT "MÉS SOSTENIBLE"

Trias ha celebrat que, des de la seva implantació el 2007, el Bicing s'ha consolidat com "el mitjà de transport més eficient i respectuós amb el medi", per la qual cosa l'elèctric suposa un pas endavant per fer que Barcelona sigui una ciutat més sostenible i líder en 'Smarts Cities'.

Ha exalçat que, a diferència d'altres ciutats, la capital catalana ha fet una aposta diferent perquè és complementària i parteix del Bicing, que ja té "molta acceptació", de manera que creu que d'altres copiaran el model.

El director general de Clear Channel Espanya --empresa que gestiona el servei--, Alberto Cáceres, ha dit que aquest projecte és una mostra de col·laboració publicoprivada i d'innovació en el teixit empresarial català, per la qual cosa intentaran exportar el model a altres països.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés