Publicat 02/04/2014 15:14

El Govern crea una plataforma en línia de venda de viatges combinats pionera a Europa

Arrencarà aquest divendres amb una oferta de més de 50 activitats turístiques a Catalunya

BARCELONA, 2 abr. (EUROPA PRESS) -

La Generalitat, a través de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), s'ha convertit en la primera administració pública d'Europa a crear una plataforma en línia de venda de viatges combinats per millorar la competitivitat de les agències de viatge catalanes, sobretot les que tenen dificultats per crear les seves pròpies plataformes o accedir als grans canals de distribució.

Segons un comunicat de Barcelona Digital Centre Tecnològic (BDiginal), així ho ha explicat el conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig, en la inauguració del II Fòrum TurisTIC organitzat per BDigital que se celebra aquest dimecres i dijous al CaixaForum de la capital catalana.

Puig ha explicat que el web (www.catalunya.com), que entrarà en servei aquest divendres, no intenta competir amb els grans distribuïdors, sinó d'arribar on aquests no arriben i "oferir una oferta turística diferencial difícil d'adquirir en els canals de venda habituals".

El nou canal comercialitzarà paquets turístics, consistents en viatges per Catalunya de més de 24 hores o que incloguin una nit d'estada amb transport, allotjament o activitats associades, i també oferirà activitats soltes com rutes, degustacions gastronòmiques o esdeveniments especials que es realitzin en territori català.

Puig, que s'ha referit a l'"aposta de país" per un turisme de qualitat, ha afirmat que es prioritzarà el turisme d'experiències i els productes de turisme interior de Catalunya, una zona que ha considerat de gran potencial, tot i que sovint té dificultats per comercialitzar-ne l'oferta.

El diputat delegat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Josep Maria Marquès, ha destacat la importància dels sectors TIC i turístic en l'economia catalana, i ha precisat que el turisme genera 20 milions d'euros diaris a la ciutat i 100.000 llocs de treball.

OFERTA

En un comunicat, la Conselleria d'Empresa i Ocupació de la Generalitat ha precisat que la plataforma arrencarà amb mig centenar de productes i estarà disponible en vuit idiomes --català, castellà, anglès, francès, alemany, italià, rus i portuguès.

"L'objectiu és tenir les millors experiències turístiques de Catalunya en aquest canal de venda", ha subratllat la directora general de Turisme, Marian Muro, i ha assenyalat que els productes s'ajustaran a les polítiques del Pla Estratègic de Turisme i al Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya.

Les agències de viatges que vulguin vendre els seus productes a través del nou canal hauran d'estar inscrites al Registre de Turisme de Catalunya, disposar d'una passarel·la de pagament i oferir activitats 100% pensades per al públic final i que es puguin desenvolupar en català, castellà i, almenys, una llengua estrangera.

Les empreses que vulguin vendre activitats soltes hauran d'assegurar que estan dirigides al públic final; que tenen visites i horaris regulars i garantits, un preu tancat amb impostos inclosos i accessos fàcils, a més d'oferir la informació en català, castellà i un idioma estranger, i disponible a Internet.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés