AYUNTAMIENTO DE BARCELONA
BARCELONA 5 febr. (EUROPA PRESS) -
L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha destacat aquest dilluns que "avui és més necessari que mai" reivindicar el diàleg, després dels atemptats del 17 d'agost a Barcelona, l'1-O i l'empresonament de membres del Govern.
En el seu discurs durant la inauguració de l'Any Panikkar a l'Ajuntament, ha defensat que, malgrat que de vegades es ridiculitza, és necessari reivindicar el diàleg "i més encara després dels atemptats del 17 d'agost, de la repressió al referèndum de el 1 d'octubre, dels empresonaments contra càrrecs polítics de la Generalitat i la societat civil".
Colau ha sostingut que "diàleg no és només parlar, és és aprendre a posar-se en el lloc de l'altre" i ha assegurat que això fa que l'obra del pensador català Raimon Panikkar segueix vigent.
"Tot diàleg és sempre un aprenentatge i aquí és on la proposta de Panikkar té avui plena actualitat. Diàleg és empatia, valentia, humilitat i intel·ligència", ha reivindicat.
ANY PANIKKAR
L'Ajuntament ha inaugurat l'Any Panikkar, que commemora el centenari del naixement del pensador mort i que pretén difondre el seu pensament i posar en valor el seu llegat "entorn del diàleg de tradicions culturals i religioses molt diverses".
Colau ha afirmat que aquesta commemoració és un "acte de justícia per reconèixer tot el que ha aportat a la societat" el pensament de Panikkar, que fa nou anys va rebre la Medalla d'Or al mèrit cultural del consistori.
Aquesta celebració la fan conjuntament la Generalitat, el consistori i diverses institucions i entitats culturals catalanes, i en l'acte han participat el periodista Antoni Bassas, el compositor Jordi Savall i diversos coneixedors de l'obra de Panikkar.