Publicat 12/06/2021 15:14

AMP.- Barcelona impulsa una campanya per "reconquistar" i reactivar el centre de la ciutat

És una campanya interactiva amb illustracions a través d'Instagram

BARCELONA, 12 juny (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona posa en marxa aquest dissabte la campanya de reactivació del comer i de la restauració 'Barcelona x tu. Tu x Barcelona' que s'inicia per "reconquistar" l'activitat al centre de la ciutat.

Ho ha explicat el primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni, en la presentació del projecte aquest dissabte, on ha recordat que el centre de la ciutat ha resultat "especialment afectat" per la pandmia de la covid-19 i que la finalitat de la campanya és que els barcelonins i visitants tornin a gaudir dels hotels, bars i restaurants.

"El cor de la nostra ciutat és un actiu: el cor ha de bategar amb fora perqu tot el cos estigui sa i estigui fort; i nosaltres hem d'invertir en el cor de la ciutat", ha reivindicat.

'Barcelona x tu. Tu x Barcelona' s'ha impulsat grcies a la collaboració entre l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i Turisme de Barcelona, amb el suport de diferents entitats del sector comercial i la implicació de Barcelona Oberta.

Es tracta d'una campanya interactiva amb illustracions de l'estudi DAQ i codis QR repartits pel centre de la ciutat a manera de gimcana que permeten viure una experincia de realitat augmentada mitjanant un filtre d'Instagram.

"POTENCIAL" DE LA ZONA

El president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, ha assegurat que es tracta de la primera campanya d'aquestes característiques a Catalunya i que la "millor promoció" s'aconsegueix quan es converteix els barcelonins i els visitants en partícips de l'experincia.

Per la seva banda, la regidora de Comer i Mercats, Montserrat Ballarín, ha remarcat que és una campanya "per convidar tothom, per principalment els barcelonins a tornar al centre, a reconixer i gaudir del potencial esplndid que tenim al centre de la nostra ciutat".

La iniciativa forma part del Pla de reactivació del comer que l'Ajuntament va posar en marxa fa un any per ajudar el sector a palliar les conseqüncies econmiques de la pandmia de la covid-19 i, en una segona fase, per reactivar-lo i preparar-se per als canvis dels propers anys.

"UN ACTE DE BARCELONISME"

El secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, Albert Castellanos, ha considerat que aquesta campanya suposa la presentació de l'"inici d'una temporada molt esperada".

Ha explicat que el Govern considera que la recuperació turística ser una recuperació rpida per que encara "distar bastant dels registres" del 2019, i que les prediccions més optimistes situen la recuperació del mercat internacional aquest 2021 per sobre del 50%.

En aquest sentit, ha reivindicat la campanya 'Barcelona x tu. Tu x Barcelona' com "un acte de barcelonisme amb el cor i amb el cap" que permetr que el lideratge turístic de Barcelona es consolidi, diu, en els propers anys.

Ha assegurat que en els propers dies el Govern llanar, a través de Direcció General de Comer, una convocatria de subvenció d'un milió d'euros amb la finalitat de generar llocs de feina a Catalunya, "especialment als municipis que han quedat afectats per la caiguda de l'afluncia turística".

Per la seva banda, el president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, ha posat en valor que aquesta és una campanya gran i amb capacitat de projecció centrada en "la necessitat de revitalitzar un espai tan estratgic".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés