Actualitzat 03/12/2015 12:29

Amazon Underground arriba a Espanya: descàrregues gratuïtes de jocs i apps de pagament

Amazon Underground llega a España: descarga gratis juegos y 'apps' de pago
PORTALTIC

MADRID, 3 Des. (Portaltic/EP)

   Amazon ha llançat Underground a Espanya, una nova botiga de programari per a Android que permet descarregar de manera gratuïta aplicacions i videojocs que en altres botigues, com Google Play o App Store, són de pagament.

   El "truc" està en què Amazon paga els desenvolupadors pel temps que els usuaris passen dins d'aquests programes. El servei s'estrena amb una oferta de més de 1.000 apps i jocs com ara Monument Valley, Final Kick, Cut the Rope: Magic, Facetune, Star Wars: Knights of the Old Republic, Frozen Free Fall, Goat Simulator.

   Amazon és una de les botigues en línia més populars del món i moltes vegades marca el camí a seguir per als altres. No únicament en relació amb els seus preus agressius, sinó també per les estratègies que fidelitzen el client i incentiven el consum, com el seu programa Amazon Premium, que, entre altres avantatges, elimina les despeses d'enviament i ofereix emmagatzematge al núvol de fotos.

   En aquesta ocasió, Amazon ha considerat que oferir videojocs i aplicacions que normalment són de pagament (o amb micropagaments) de manera gratuïta pot ser una bona manera d'atreure clients i fidelitzar desenvolupadors. Sens dubte, és una posició molt intel·ligent, ja que les descàrregues gratuïtes funcionen millor que les de pagament (sempre són les més descarregades), fins i tot per facilitar que els desenvolupadors obtinguin diners (també ocupen els primers llocs de les llistes d'ingressos). Tot i això, de la mateixa manera, ofereixen una experiència al client mutilada i, a vegades, tan orientada a obtenir microtransaccions que resulta desesperador.

   El nou model d'Amazon per a una botiga d'aplicacions per a dispositius mòbils té com a objectiu atreure més clients amb compte d'usuari a la seva botiga, amb uns beneficis enormes per a desenvolupadors i consumidors: oferir aplicacions de pagament gratuïtes; i, quan es tracta d'un joc amb microtransaccions, l'usuari té un crèdit considerable per a desbloquejar-les.

   Per exemple, a Frozen Free Fall, una app que normalment requereix compres 'in-app' per desbloquejar nivells addicionals i aconseguir prestacions extra, els clients disposaran de vides il·limitades sense haver de pagar res i rebran 31,87 euros per a compres 'in-app' completament gratuïtes. Goat Simulator, per exemple, costa habitualment 4,99 euros en altres botigues d'apps; ara, els clients d'Amazon poden descarregar-se'l per a Android sense costos únicament a Amazon Underground.

ESPANYA I ALTRES 15 PAÏSOS

   Després del seu pas pel Regne Unit i Alemanya, Amazon Underground s'estrena com a aplicació independent (i també integrada en les altres 'apps' de la companyia) a Espanya, entre d'altres 15 nous països.

   Quan els usuaris entrin a Amazon Underground es trobaran amb una oferta de més de 1.000 aplicacions, que en tots els casos són de pagament o amb 'micropagaments' en altres botigues d'aplicacions, com ara App Store o Google Play. Els desenvolupadors i editors d'aquestes aplicacions i jocs obtindran ingressos segons el temps que els usuaris passin fent servir aquest programari. Concretament, 0,0018 euros per minut.

   Com funciona? Com és possible que els desenvolupadors ofereixin de forma gratuïta allò que en altres llocs és de pagament? És ben senzill: Amazon és l'empresa que es responsabilitza d'aquestes despeses. És la botiga en línia la que paga els desenvolupadors pel temps d'ús de les aplicacions. L'objectiu és atreure trànsit i clients a la seva botiga, amb una experiència el més netament possible. Per exemple, l'usuari es trobarà amb altres opcions de compra dins d'Underground i es mostraran alguns anuncis d'Amazon molt puntuals, tot i que mai durant la partida (tot i que sí que ocorre a vegades, just abans de començar el joc).

   Segons la companyia, els desenvolupadors veuen com les seves aplicacions generen ingressos d'una forma completament nova. La filosofia d'Amazon amb aquesta monetització per temps d'ús és que els desenvolupadors no hagin de trencar-se el cap amb la forma de treure rendiment econòmic al joc i que d'aquesta manera es puguin centrar, exclusivament, a oferir una experiència de qualitat i d'entreteniment. Els desenvolupadors n'estan molt contents.

   "La indústria dels jocs per a mòbils ha passat, des de fa uns anys, del model de pagament al 'freemium'. I veig Amazon Underground com el nou gran canvi en aquest sector", afirma Gerard Piqué, fundador de Kerad Games i jugador del F.C Barcelona. "Vam veure immediatament que Final Kick era el joc perfecte per a Amazon Underground i per això hem decidit unir-nos al projecte des del principi i ser un dels socis d'Amazon per al llançament d'aquest programa. Estem molt contents de col·laborar estretament amb Amazon".

   "Amazon Underground ens permet crear millors apps i jocs en menys temps, ja que no hem de preocupar-nos per desenvolupar estratègies de monetització, sinó que podem dedicar tots els nostres recursos a allò que és realment important: crear experiències divertides i interessants per als nostres usuaris", comenta Sergio Viudes, fundador de Baviux.

   "Des de Radardroid estem totalment convençuts que Amazon Underground és el model disruptiu que el món de les apps mòbil estava esperant", explica Felix Ventero, CEO de Ventero Telecom.

   Els desenvolupadors interessats a publicar apps o jocs a Amazon Underground únicament han d'inserir-los a través del portal per al desenvolupador dedicat a aquest nou servei.

   La companyia manté negociacions amb diversos operadors i fabricants de 'smartphones' per integrar la seva botiga per defecte en alguns terminals, però encara no ha tancat cap acord concret.

   Amazon Underground ja està disponible a Espanya per a Android al web www.amazon.es/underground. Els terminals Kindle rebran Underground de manera automàtica.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés