BARCELONA 26 nov. (EUROPA PRESS) -
El president del PP a l'Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández, ha reclamat a l'alcaldessa, Ada Colau, un Pla de Seguretat en el Metro i el transport públic contra la delinqüència i l'incivisme, ha informat aquest dilluns el partit en un comunicat.
Ha explicat que el 2017 el cost de la neteja per grafitis en el Metro va ser de 12 milions d'euros, a més de 25 més en vigilants de seguretat i 13 per les prop de 45.000 persones que es van colar amb metro i bus, la qual cosa suma un total de 50 milions.
El líder popular ha afirmat que aquests atacs "van a més" cada dia, un fet que obliga a donar una resposta contundent i promoure una veritable policia de Metro amb més vigilants de seguretat i més Mossos d'Esquadra per posar fi a la impunitat, segons ell, dels carteristes.
"És necessària més contundència contra qui no respecta o perjudica el transport públic, perquè de vegades la sanció administrativa és insuficient i és necessari acudir al Codi Penal amb una reforma que endureixi les penes contra aquells que no respecten els béns de tots", ha dit.
Fernández ha proposat que bus i Metro es presentin com a acusació particular contra aquells grafiters i "brètols" que provoquen que es paguin milions d'euros per les seves accions: "És necessari actuar ja amb el Codi Penal contra aquests incívics que a més de no cuidar els béns públics, posen en perill els usuaris i treballadors del transport públic".