BARCELONA 13 des. (EUROPA PRESS) -
El líder del PP a l'Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández, ha demanat aquest dimecres en roda de premsa que l'alcaldessa de la ciutat, Ada Colau, demani disculpes públiques pel seu paper durant el cas relatat en el documental 'Ciutat Morta'.
Fernández ha fet una triple petició sobre el cas del documental: que es retiri el Premi Ciutat de Barcelona als autors del documental, que es realitzi un discurs alternatiu al dels "antisistema", i que des de l'Ajuntament es reconegui la tasca de la Guàrdia Urbana.
La reclamació arriba després que Rodrigo Lanza, un dels protagonistes del documental, fora detingut aquest dimarts a Saragossa després de la mort d'un home de 33 anys que va morir a l'hospital després de tres dies en coma per un cop a l'esquena suposadament per portar uns tirants amb la bandera d'Espanya.
Tv3 va emetre el documental el 17 de gener del 2015 i, segons el popular, és imprescindible que la cadena rectifiqui, es disculpi i emeti una informació alternativa perquè 'Ciutat Morta' és "una al·legoria contra la Guàrdia Urbana".
Segons ha explicat, Colau hauria d'enviar a la Fiscalia tota la documentació i les afirmacions que es van fer en el seu moment perquè s'estudiï si es van produir acusacions falses contra la Guàrdia Urbana i si el documental és un "muntatge policial".
ELS ADVOCATS
El líder del PP ha destacat també els noms de dos dels advocats dels "antisistema" i el seu vincle amb l'Observatori Desc, que segons Fernández, rep subvencions de l'Ajuntament de Barcelona.
Sobre els advocats, ha esmentat el nom de Gonzalo Boya per ser l'advocat d'alguns dels consellers destituïts de la Generalitat i per la condemna de 14 anys per l'Audiència Nacional per col·laborar amb ETA en el segrest d'Emiliano Revilla.
Així mateix, ha considerat la dimissió de l'altre advocat del cas, Jaume Asens, com a tinent d'Alcaldia, després de participar en el documental i haver-hi demanat la presumpció d'innocència d'un dels antisistema i per condemnar el paper de la Guàrdia Urbana.