Actualitzat 30/11/2017 12:59

Airbnb condiciona sistemes que impedeixin publicar pisos sense llicència a regular el 'home sharing'

Rebutja valorar l'impacte de la situació política i assegura que seguirà invertint a Barcelona

Els responsables d'Airbnb Arnau Muñoz i Sergio Vinay
EUROPA PRESS

BARCELONA, 30 nov. (EUROPA PRESS) -

Airbnb condiciona la posada en marxa de mecanismes informàtics que impedeixin anunciar un pis sense llicència turística al fet que la Generalitat desenvolupi el decret que reguli la pràctica de compartir el propi habitatge --'home sharing'--, ha assenyalat aquest dijous el director de Màrqueting Services, Arnau Muñoz.

En roda de premsa al costat del responsable de Polítiques Públiques, Sergio Vinay, Muñoz ha sostingut que es requereix aquest decret perquè després l'Ajuntament l'executi, abans d'iniciar aquest sistema, mitjançant el qual no es podran anunciar pisos sense llicència perquè serà un camp obligatori en el formulari, mecanisme que exigeix el Govern d'Ada Colau per evitar els pisos turístics il·legals.

"Esperem que, sigui quin sigui el Govern que arribi, prioritzi aquesta àrea, perquè impacta una comunitat molt gran", d'uns 20.000 amfitrions a Catalunya --15.000 d'ells a Barcelona--, ha assenyalat Muñoz, que ha demanat solucionar la situació d'inseguretat d'aquests amfitrions.

Preguntats pels mitjans, han dit que entre el 50% i el 60% dels amfitrions de la plataforma a Barcelona comparteixen la seva pròpia llar, mentre que el 70% del total d'amfitrions només tenen un anunci en la plataforma, que pot ser d'habitatge compartit o de pis sencer.

"Tenim el mateix interès que la resta de ciutadans de Barcelona d'eliminar els mals actors", ha garantit Muñoz, per la qual cosa preveuen seguir col·laborant amb l'Ajuntament en properes reunions per reforçar la marca Barcelona i avançar cap a un turisme més sostenible i distribuït, segons ell.

Preguntats per si la situació política ha afectat les reserves i els preus d'Airbnb, han rebutjat valorar-ho fins que disposin de dades tancades i analitzats al gener, però Muñoz ha ressaltat que Barcelona es manté com la quarta o cinquena ciutat a nivell mundial, i ha garantit: "Més enllà del que pugui estar passant, seguirem invertint".

AUTORREGULACIÓ I COL·LABORACIÓ

Han defensat que Airbnb treballa per solucionar problemes que té la ciutat, mitjançant l'autorregulació i la col·laboració amb les administracions, amb iniciatives com la que va impulsar perquè els amfitrions de Ciutat Vella només poguessin publicar un pis, i amb la retirada de "mals actors" dels quals alerta l'Ajuntament.

La plataforma ha retirat 1.300 pisos amb la limitació a Ciutat Vella des de maig, i altres 1.200 sol·licitats per l'Ajuntament, amb la qual cosa han començat a treballar mesures coordinades com fan amb altres ciutats, ha destacat Muñoz, que ha dit que s'ha produït un punt d'inflexió en la relació amb el consistori, abans marcada per la "falta de comunicació".

Preguntats per si plantegen portar la mesura de Ciutat Vella a altres districtes, Muñoz ha dit que no ho descarten si veuen en altres espais la mateixa saturació i problemes, que a Ciutat Vella no eren a causa d'Airbnb, sinó també d'altres factors: "No crèiem que fóssim responsables dels problemes de Ciutat Vella, però sí vam ser actius en la seva resolució", ha sostingut.

Vinay ha ressaltat que Airbnb s'interessa també per la convivència, per la qual cosa ha creat una plataforma per informar d'incidències, que assegura que ocorren menys en els casos d'habitatge compartit, perquè la persona que comparteix el seu propi pis es preocupa per mantenir una dinàmica adequada amb els veïns, més que quan es tracta d'un pis turístic, fins i tot amb llicència.

Contingut patrocinat