BARCELONA 16 jul. (EUROPA PRESS) -
La companyia Lípidos Santiga (Lipsa), dedicada al refinament i transformació d'olis i greixos vegetals, ha començat la producció en la seva nova refineria de Huelva, amb la qual pretén arribar al lideratge en el refinament a Espanya d'olis de gira-sol en les seves varietats clàssica i d'alt contingut en àcid oleic, segons ha afirmat en un comunicat.
La nova planta se suma a la seu de la companyia a Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona), de manera que Lipsa ha passat d'una capacitat de producció de 400.000 tones anuals a 650.000, que s'incrementaran un altre cop a començament de 2011 amb l'ampliació de la refineria de Barcelona, passant a una capacitat de producció total de 900.000 tones a l'any.
Des de la nova localització a Huelva, la companyia pretén abordar el mercat de tota la Península Ibèrica, a més d'exportar una bona part de la seva producció a la resta d'Europa, l'Àsia, Nord Amèrica i Àfrica.
A més de l'oli de gira-sol, Lipsa processa altres olis vegetals com soja, blat de moro, palma i coco, molt utilitzats en la indústria alimentària com els fabricants de galetes, gelats, margarines, salses, pastisseria industrial i conserves de peix.
El capital de Lipsa es reparteix entre la família Soler (75%) i el Grup Vandemoortele (25%). El 2009, ha registrat ingressos de 289 milions d'euros, i amb la nova fàbrica de Huelva i l'expansió de la planta de Santa Perpètua, disposarà d'una plantilla d'unes 200 persones.