BARCELONA 31 maig (EUROPA PRESS) -
Investigadors de l'Escola Superior d'Agricultura de Barcelona de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) han desenvolupat un sistema electrònic per dosificar els productes fitosanitaris a les vinyes.
Aquest sistema permet caracteritzar la vegetació de manera automàtica i modificar les quantitats de producte a distribuir, fet que permet estalviar més d'un 45% del plaguicida, ja que fins ara les dosis de plaguicides es determinava en funció de la superfície del terreny.
A més de l'estalvi de producte, aquesta troballa permet reduir la contaminació mediambiental i garanteix la producció d'aliments de qualitat, que ja redueix el risc de residus en el producte final, objectiu marcat en la nova directiva europea per aconseguir un ús sostenible dels plaguicides.
El funcionament de l'equip desenvolupat es basa en un polvoritzador hidropneumàtic convencional al qual se l'han incorporat sensors d'ultrasons i altres basats a la tecnologia 'Light Detection And Ranging', a més d'altres components.
Així, a partir de la lectura continuada del gruix de la vegetació, un programa informàtic permet calcular el cabal unitari que deu emetre's.