Publicat 04/02/2014 14:16

Experts adverteixen més consciència social del consumidor al mercat fructícola

El que més valora el client és aspecte, gust, preu i seguretat alimentària

BARCELONA, 4 febr. (EUROPA PRESS) -

Diversos experts han coincidit aquest dimarts a afirmar que el consumidor de fruites i hortalisses és cada vegada més exigent al demandar un bon preu, una bona aparença, qualitat, seguretat i informació sobre les condicions de producció.

En l'última jornada del SmartFruit IPM International Congress al Palau de Congressos de Barcelona, el director general de Mercabarna, Josep Tejedo, ha defensat que no cal dir al client el que ha de consumir, perquè ja ho sap, si bé apunta la necessitat de més pedagogia, sobretot als més nens perquè "els costa entendre el que és la fruita; els costa pelar-la i prefereixen un iogurt".

Ha recordat que la voluntat del mercat majorista és convertir-se a l'aeroport de connexió alimentari del Mediterrània, pel que ha apostat per clústers d'empreses agroalimentàries, per les sinergies entre les universitats i el procés productiu, i per la internacionalització, ja que Mercabarna exporta el 25% dels seus productes.

El director general de Afrucat, Manel Simon, ha destacat la importància de la logística, doncs els préssecs, nectarines, peres, pomes, cireres i albercocs catalans són demandats a Catalunya, resta d'Espanya, Rússia, Colòmbia i el Brasil, i en tots aquests mercats el client exigeix que el producte tingui fermesa i hagi estat transportat en bones condicions perquè segueixi i han estat saludable, sostenible, assegurança i de bon aspecte.

Des de Carrefour, Mariano Rodríguez ha sostingut que el consumidor compra més marca com garantia, i ha defensat que tots els clients tenen el mateix desig: productes saludables i gustosos que provinguin d'aigües i terres sanes, i ha afegit que cada vegada més volen major llibertat d'elecció.

ALIMENTS ECOLÒGICS

El professor de nutrició Abel Mariné, que ha moderat la taula rodona, ha sostingut que la llibertat d'escollir el que es vol consumir està relativament limitada per la crisi de l'economia domèstica, i dels aliments ecològics --més cars-- ha dit que "no necessàriament són més nutritius que els convencionals", els propis de la producció integrada.

"Els aliments ecològics són un mercat a promoure pel seu valor afegit, però no es pot insinuar que qui no els coma perquè no els pot comprar no menja de manera saludable", ha aprofundit el professor.

PUBLICITAT I IMATGE

El delegat a Catalunya del diari 'L'Economista', Jordi Sacristán, ha sostingut que el mercat de la fruita no ha evolucionat al mateix ritme que altres segments de la indústria agroalimentària des del punt de vista de la comunicació: la fruita se segueix presentant de manera "poc atractiva per l'envàs i amb poca varietat", mentre els anuncis de les companyies de lactis han innovat molt els últims anys.

Per a l'editora de Fruit Today, Carmen Cabra, el consumidor està confós per canvis d'estratègies comercials massa bruscos, i destaca la importància que les fruites i hortalisses es comercialitzin sota marca.

Les representants de les associacions de consumidors Unae --Anna Burgués-- i CUS --Carme Sabater-- han incidit en la preocupació del sector per fidelitzar al client, alguna cosa difícil en un món global.

Manuel Moñino, de l'associació de promoció del consum de fruita '5 al dia', ha incidit en la importància de programes educatius en les escoles; Carlos Palomar (Aepla) ha posat l'accent en la importància d'aplicar les noves tecnologies i en la transparència a l'etiquetatge; Estefanía Hinarejos (Ibma) ha aprofundit en el control biològic, i Enric Bonet (Aefa) s'ha centrat en el repte de produir "més i millor".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés