Publicat 26/02/2014 15:28

La crisi incrementa el pes del pollastre i redueix el del boví al cistell de la compra

Corderos, ganado ovino, carne de cordero
EUROPA PRESS

Els carnics resisteixen la crisi i representen el 17% de la cistella

LLEIDA, 26 febr. (EUROPA PRESS) -

La carn de pollastre va guanyar 4,6 punts percentuals a les llars espanyols entre 2007 i 2013, mentre que la carn de boví va perdre gairebé cinc punts en el mateix període, segons les dades presentades aquest dimecres per la consultora Nielsen al XIV Congrés de l'associació de fabricants i distribuïdors Aecoc de Productes Carnics que se celebra a Lleida.

El pollastre és la carn més venuda a Espanya al significar el 38% del mercat, mentre que el porc i el boví representen un 28% i un 14%, respectivament.

Alhora, la carn de be i cabrit suposen un 5% del total, mentre que la de conill arriba al 3%, segons ha especificat l'expert de Serveis a la Distribució de Nielsen, Roberto Butragueño.

El que sí que ha experimentat canvis és el repartiment dels diferents tipus de carns al mercat espanyol i moltes d'aquestes variacions s'han produït pel preu en funció de l'animal d'origen, assegura la consultora.

Un fet semblant ocorre al segment de la xarcuteria, ja que el 2013 alguns productes com el gall dindi (5,1%) o el bacó (2%) van resistir millor la crisi econòmica i van augmentar les seves vendes al mercat espanyol.

Però la resta de carns, en canvi, van experimentar sensibles caigudes, com és el cas del xoriço (4,2%), les mortadel·les (4,9%), la família del pernil curat (2%) i la del york (1,6%).

Butragueño ha assegurat que malgrat que la pujada de preus generalitzada en alimentació --en els productes frescos entorn d'un 2,8%-- va provocar una caiguda de vendes en volum del 2,5%, la presència dels productes carnics a la taula dels espanyols no ha disminuït en els últims anys.

RESISTÈNCIA A LA CRISI

Els productes carnics són un dels pocs segments de l'economia espanyola que es manté gairebé aliè a l'impacte de la crisi, ja que manté la seva influència a les decisions de compra dels consumidors a nivells molt similars als d'abans de la recessió, segons Nielsen.

Aquest segment segueix i ha estat un dels més importants dins del sector de productes frescos al representar el 17,5% del cistell de la compra, respecte del 17,7% del 2008, assenyala la consultora.

En concret, les carns constitueixen un 12% de la compra dels consumidors, mentre que els productes de xarcuteria suposen entorn del 5% de la despesa en productes bàsics d'alimentació.

GALL DINDI COM A ELEMENT DE SALUT

"L'evolució de la carn freda de gall dindi es produeix gràcies a la creixent preocupació dels ciutadans per la salut i la cura personal,", ha afirmat Butragueño.

Alhora, ha destacat que el pernil curat segueix i ha estat el principal embotit venut als establiments comercials al representar un 26% del total del mercat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés