Actualitzat 19/05/2014 15:49

Caprabo introdueix 1.300 articles nous de petits productors i cooperatives catalanes

A.Ojinaga (Caprabo) y el conseller J.M.Pelegrí
EUROPA PRESS

Estima que els productes de proximitat generaran 20 milions de facturació aquest any

BARCELONA, 19 maig (EUROPA PRESS) -

Caprabo ha introduït més de 1.300 productes nous als seus 267 supermercats de Catalunya procedents d'uns 150 petits productors i 25 cooperatives catalanes, després de culminar aquest mes el pla iniciat el setembre de l'any passat d'aposta pels productes de proximitat.

En roda de premsa aquest dilluns a Barcelona, el director general de Caprabo, Alberto Ojinaga, ha explicat que la cadena ha arribat a les 41 comarques catalanes i ha introduït productes de cadascuna d'elles als seus supermercats, mentre que a Barcelona i la seva àrea metropolitana s'ha fet una selecció de 130 productes d'uns 80 proveïdors de tot el territori.

Ha assenyalat que gairebé tots aquests articles són de productors i cooperatives que fins ara no distribuïen a Caprabo, i ha explicat que la companyia estima que la venda d'aquests productes se situarà entorn dels 20 milions d'euros aquest any i anirà creixent a mesura que es consolidi.

Ha destacat que és un projecte de suport al sector primari "diferent i innovador", ja que es tracta de proveïdors petits molt pròxims al territori i no de grans proveïdors per a tota la xarxa, el 70% es troba a menys de 30 quilòmetres de distància del supermercat i alguns només proveeixen pocs punts de venda.

Ojinaga ha explicat que la iniciativa va ser difícil d'implantar al principi per la desconfiança que generen les grans superfícies als petits productors, però ha celebrat que s'hagi creat una "relació de confiança".

NOUS HÀBITS DE COMPRA

El conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, ha destacat que l'estratègia de Caprabo genera també confiança als consumidors, ja que els hàbits de compra i consum estan canviant a favor dels productes de qualitat i de proximitat.

Ha considerat que Caprabo ha de servir d'"exemple" del que ha de ser la relació entre grans distribuïdors i petits productors, ja que ha assenyalat que ofereix uns preus justos.

El president de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC), Josep Pere Colat, ha assegurat que aquesta iniciativa permet a les cooperatives tenir continuïtat i poder mantenir-se al territori, un aspecte en el qual han coincidit el vicepresident de la Federació Catalana DOP-IGP, Joan Segura, i el president de la Cooperativa de Maials, Josep Segura, que ha participat en representació dels nous productors proveïdors de Caprabo.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés