La Policia Nacional assegura que va ser l'intern qui va pegar un subinspector
BARCELONA, 22 maig (EUROPA PRESS) -
Dos advocats que representen a interns del CIE de Zona Franca de Barcelona han presentat aquest dimecres una queixa davant del Jutjat d'instrucció 30, de vigilància i control d'aquests centres, per una presumpta agressió de la Policia Nacional a un intern en les dutxes del centre, ha informat un dels advocats a Europa Press.
Segons un comunicat de la Campanya pel tancament dels CIE's, la persona, d'origen gambià i a qui li havien diagnosticat problemes de salut mental, va ser agredida quan va demanar als policies que el custodiaven que tanquessin la porta de la dutxa, el que li va causar ferides que van suposar la seva hospitalització.
Fonts de la Policia Nacional consultades per Europa Press asseguren que va ser l'intern qui va agredir el subinspector cap del torn quan el va reprendre per estar copejant les portes del lavabo del centre, tot fent-li cops la cap, i que altres tres agents van haver d'acudir per aturar-ho.
Finalment, els quatre policies i el mateix intern van ser traslladats amb ferides lleus al Centre d'Urgències de Manso, i les diligències per aquests fets es van remetre al jutjat de guàrdia.
La presumpta agressió va derivar en una vaga de fam d'una trentena d'interns que van deixar d'esmorzar i menjar el dia 13 de maig com a protesta perquè creien que no se l'havia traslladat a l'hospital, i segons la versió de la Campanya pel tancament dels CIE, un mínim d'un intern va ser amenaçat per un agent que li va proferir amenaces i insults racistes.
EXPULSIÓ
L'intern gambià va ser expulsat el dimarts 14 de maig i segons els advocats es va fer d'urgència "perquè no pogués denunciar ni provar cap situació de maltractament", a més que afirmen que el director del CIE va intentar impedir l'acció dels advocats que van acudir el dilluns 13 de maig a atendre al presumpte agredit.
La Policia Nacional, tot i això, assegura que l'ordre d'expulsió es va dictar el 9 de maig, abans que succeís l'incident i que en cap cas està vinculada amb el que ha passat.
Els advocats, que també presentaran una queixa davant del Síndic de Greuges, sol·liciten al jutge que investigui aquests fets i que prengui declaració a testimonis de l'agressió, que prengui mesures per evitar que aquests puguin ser represaliats, i que també interrogui als funcionaris que eren en el torn quan van passar els fets i el director del centre, entre d'altres diligències.
En el comunicat, signat per nou col·lectius entre els quals estan l'Associació Catalana per la Defensa dels drets humans, l'Associació Drets i Papers per a Tots i l'Associació Memòria contra la Tortura, exigeixen que mentre els CIE no es tanquin, que "no es vulnerin els drets de cap dels interns".
Alhora, demanen la dimissió del director del centre per "greus vulneracions al dret fonamental d'assistència jurídica dels interns" i per les presumptes represàlies a les persones que denuncien vulneració de drets.