Els grups retreuen al Govern municipal el "fracàs" de les polítiques d'habitatge
BARCELONA, 23 febr. (EUROPA PRESS) -
L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha defensat aquest divendres que el Govern de BComú ha demostrat que sap gestionar la ciutat, i ha recordat que queda poc menys d'un any per a les eleccions, per la qual cosa ha instat la resta de grups a escollir si dedicaran els propers mesos a la política del "desgast i la confrontació" o si posen per davant la ciutat i busquen punts de trobada, segons ella.
En la seva intervenció en el ple extraordinari de debat sobre l'estat de la ciutat, ha assegurat que Barcelona manté intacte el seu potencial i capacitats després de l'atac terrorista en La Rambla i de la situació política, i ha expressat que és la "capital i el motor" de Catalunya, per la qual cosa no ha de detenir la seva activitat.
Així mateix, ha dit que aprofitaran el Mobile World Congress (MWC) per impulsar que la ciutat sigui capital europea de la tecnologia 5G i afavorir un ecosistema d'investigació i innovació que reverteixi en tota la societat, i també ha recordat que s'ha doblat la despesa social i s'ha desplegat el Pla de Barris per complet.
En relació a l'habitatge, Colau ha ressaltat que s'han "multiplicat per quatre" les inversions, i ha advertit que la liberalització dels lloguers del Govern central del PP ha provocat unes pujades "desorbitades", per la qual cosa demanaran al Congrés una reforma de la Llei d'Arrendaments Urbans per evitar pujades abusives.
SENSE GUIÓ
El president del PDeCAT de Barcelona, Xavier Trias, ha subratllat que Colau no té un guió per dirigir la ciutat: "Durant molt temps ha tingut una actitud d'activista però al capdavant de l'Ajuntament no pot", i ha reclamat que centri la lluita contra la pobresa a generar activitat econòmica i ocupacions dignes i qualificats amb bons sous.
Alfred Bosch (ERC) ha assegurat que BComú no ha complert les seves polítiques bandera: "La seva política d'habitatge és un fracàs com una casa", i ha assenyalat que Barcelona s'està convertint en la capital dels problemes amb els narcopisos i la bombolla del lloguer, per la qual cosa ha assegurat que fa falta una alternativa clara en l'Alcaldia de la capital catalana.
AUGMENT DE LA OCUPACIÓ
La regidora Carina Mejías (Cs) ha recriminat a l'alcaldessa "vendre un missatge reeixit fals sobre el projecte de ciutat", i ha citat com exemples la 'turismofòbia' i la imatge de Barcelona a nivell internacional, els desnonaments, l'augment de la ocupació --il·legal segons Mejías--, la presència de manters al Metro, els nous carrils bici i l'augment de tarifes.
El líder del PSC a Barcelona, Jaume Collboni, ha criticat que "el projecte de ciutat de Colau no existeix" i que Barcelona està pitjor que fa anys, perquè, segons creu, ha trencat l'estabilitat i aliança amb els altres grups així com amb la ciutadania, a més de sucumbir als interessos dels independentistes en lloc de centrar-se en les necessitats dels barcelonins, com reduir l'atur, augmentar l'habitatge, millorar el turisme i posar fi a la violència masclista.
El regidor no adscrit Gerard Ardanuy ha recalcat que l'atenció a les persones és encara un repte per al Govern municipal, i ha lamentat que no aprofundeixi més, al seu parer, en educació i formació professional, que segons Ardanuy, són el motor de transformació de qualitat de la ciutat.
LA CUP, CONTRA FELIP VI
El líder municipal del PP, Alberto Fernández, ha sostingut que Colau governa en la seva 'comuna' per decret, imposant la seva ideologia i sense millorar l'habitatge, la mobilitat, les polítiques socials ni els narcopisos: "Barcelona se li ha escapat de les mans", i va haver de fer front el 2017 a tres adversitats: l'atemptat, les conseqüències del processo independentista i la seva gestió, segons ell.
Eulàlia Reguant (CUP) ha dit que queda un any per triar entre transformacions reals o una gestió amable d'una ciutat aparador que promociona esdeveniments com el Mobile World Congress (MWC), que s'inaugura aquest diumenge amb un sopar al qual demana a Colau i als edils no acudir per respecte als veïns ferits l'1-O, als polítics presos i al raper Valtonyc, condemnat "per criticar una màfia", perquè serà un acte de vassallatge amb un dels responsables del que ha ocorregut, ha dit en referència al rei Felip VI.