Publicat 09/05/2019 16:18

El 58% dels barcelonins estan satisfets amb els serveis públics, 10 punts menys que l'any 2018

Contenedores de residuos en Barcelona
EUROPA PRESS - Archivo

BARCELONA, 9 maig (EUROPA PRESS) -

El 58% dels barcelonins estan satisfets amb els seus serveis públics (10 punts menys que l'any passat) i el número d'insatisfets es manté en el 15%, segons el Barmetre de Satisfacció dels Serveis Públics, que ha impulsat l'Observatori de Serveis Urbans (Osur).

El Barmetre es basa en una enquesta que ha fet Estafi Consultant a 5.500 persones, per reflectir l'opinió dels ciutadans sobre els seus serveis públics als 30 municipis més poblats d'Espanya, segons un comunicat.

Tots els serveis redueixen la seva satisfacció respecte al 2018 i la neteja viria és el que més descendeix (-22 punts), mentre que el més valorat és el subministrament d'aigua i el transport públic, els dos serveis que aproven, amb un 68% i un 58% de satisfets respectivament.

Aquests resultats posicionen Barcelona en el lloc número 9 entre les ciutats que s'han analitzat, juntament amb l'Hospitalet de Llobregat, Móstoles i Sevilla, i Barcelona baixa quatre llocs respecte a l'edició anterior.

El subministrament d'aigua té un 68% de satisfacció (sobretot per la gestió operativa: pressió, continutat del servei i funcionament del comptador) i l'atenció al client.

Per darrere hi ha el transport públic, que satisf el 58% (-9 punts) i és l'única prestació que supera la mitjana espanyola (57%); i la segueix la recollida d'escombraries i residus que obté un 54% de satisfacció (sobretot per la freqüncia de recollida i l'atenció al client).

La cura dels parcs i jardins i la conservació d'espais públics i equipaments esportius té un índex de satisfacció del 42%; i el servei que menys puntua és la neteja viria, amb un 32% de satisfacció: el pitjor valorat és la neteja d'excrements de mascotes i el més ben valorat és la dotació i equipament viari (camions, equip, personal).

El director d'Osur, Ramiro Aurín, considera que Barcelona necessita una gestió correcta dels recursos per mantenir-se neta i destaca que el subministrament d'aigua sigui el servei amb més satisfets i menys descontents que en edicions anteriors.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés