Actualitzat 13/05/2015 15:05

Colau (BComú) preveu una Diagonal de Barcelona verda i sense cotxes en un futur pròxim

Ada Colau (BComú)
Foto: EUROPA PRESS

Reduirà els antiavalots d'Urbana i consensuarà la seva possible eliminació

   BARCELONA, 13 Maig (EUROPA PRESS) -

   La candidata de BComú a l'Ajuntament de Barcelona, Ada Colau, ha proposat aquest dimecres la "reducció progressiva" dels cotxes per la Diagonal fins a la seva supressió en un futur pròxim per fer de la via un espai verd per als veïns, que sigui referència a Europa.

   Al costat de l'arquitecte de la formació Josep Maria Muntaner, ha aclarit que no es tracta de prohibir el pas de cotxes sinó de crear mecanismes de transport públic i ecològics alternatius, i que "a mitjà termini" surti més a compte deixar de banda el vehicle privat, ha dit en roda de premsa a l'Acn.

   Per això, ha incidit en la inversió que el Govern espanyol ha de fer en Rodalies, ja que l'avinguda és una de les entrades a la ciutat de l'àrea Metropolitana, que si té una millor xarxa de trens reduirà considerablement l'ús dels utilitaris per venir a Barcelona.

   També ha dit que, per a aconseguir-ho, aposten per unir el tramvia a tota la Diagonal pel carril central, el que, al parer de l'arquitecte, no serà una inversió especialment costosa, i ha aclarit que ja hi ha tècnics de l'Ajuntament que preveuen aquesta possibilitat i la de tancar la Diagonal al pas dels cotxes, utilitzant les xarxes ortogonals de la ciutat que podrien absorbir el flux de trànsit, sempre que es permetés travessar la via, sense circular-hi.

   Per a aquest projecte també pretén el desplegament total de la xarxa d'autobusos ortogonals, i incentivar l'ús de la bicicleta, de la qual ha recordat que s'utilitza només en un 2% dels desplaçaments, fet que ha vinculat a la falta de carrils bici i a la poca seguretat que generen els que ja estan construïts.

   Per demostrar que la idea no està fora de lloc, han recordat que l'Ajuntament ha aprovat un pla que explicita que es reduirà un 21% el trànsit a la ciutat, tot i que sobre la supressió dels mateixos per la Diagonal, a preguntes dels periodistes, Colau ha dit no poder donar una data concreta per portar-ho a terme.

UNITAT POLICIAL D'ANTIAVALOTS

   La candidata ha posat en dubte la necessitat d'una unitat antiavalots a la Guàrdia Urbana, perquè ja existeixen dues unitats destinades a aquesta tasca a la ciutat al cos de Mossos d'Esquadra i que en la majoria de ciutats les policies locals no tenen aquests grups.

   Per aquest motiu, proposa reduir aquest cos progressivament, tot i que ha supeditat la desaparició de la unitat a la decisió consensuada amb els agents, amb la taula de seguretat i amb els ciutadans, ja que "això no ho pot decidir una alcaldessa sense diàleg i consens".

   A més, des de BComú tenen una concepció de la Policia Local com un cos de proximitat, que ha de conèixer el barri i els seus veïns, i del qual els ciutadans se sentin orgullosos.

   Per això, després de casos de prostitució, tràfic de drogues i tortures en els quals agents i comandaments del cos s'han vist implicats, ha apostat per revisar el protocol de la Guàrdia Urbana, i ha destacat que no es tracta de posar-la en dubte, sinó en valor, perquè els veïns i els agents se sentin orgullosos de la Policia Local.

LA SAGRERA

   Colau ha dit no comprendre per què l'alcalde, Xavier Trias, ha donat prioritat a negociar amb el Govern central l'ampliació de la Ronda a l'altura del Morrot quan té "la ferida oberta" a l'estació de la Sagrera, que, segons la seva opinió, divideix barris amb les vies de l'AVE.

   Ha dit voler replantejar el projecte inicial del centre comercial i l'aparcament, perquè és una aposta que va contra la seva idea de reduir la mobilitat a la ciutat amb l'ús del cotxe privat i contra el comerç de proximitat.

   Ha recordat que a prop de la zona hi ha els centres comercials de la Maquinista i Heron City, i que el nou centre projectat a la Sagrera no respecta el comerç de proximitat i és una aposta per l'especulació de l'espai públic; a més, en comptes de propiciar l'ús del cotxe, ha apostat per fer de la Sagrera un punt de connectivitat de l'AVE amb el transport públic i la bicicleta.

   Colau no comprèn per què no s'ha iniciat el projecte de parc públic sobre les vies que ja estan tapades i s'ha compromès a donar prioritat a aquests espais, "tot i que sigui de manera provisional" per unir barris, en els quals apostarà pels eixos comercials que tant ajuden, segons la seva opinió, al comerç de barri.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés