Actualitzat 21/05/2015 13:12

BComú vol un abonament que inclogui Bicing, Car Sharing i 3 zones de Rodalies per 50 euros

El número 2 de BComú, Gerardo Pisarello, y la número 10, Mercedes Vidal
Foto: EUROPA PRESS

Proposa crear una matriu pública de cotxe compartit i la connexió del Tram

   BARCELONA, 21 Maig (EUROPA PRESS) -

   BComú ha proposat aquest dijous crear la Targeta Ambiental, un nou abonament de transport amb un cost de 50 euros i viatges il·limitats durant un mes en metro, autobús, tramvia, Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Bicing, 'Car Sharing' (cotxe compartit) i fins a tres de les actuals zones de Rodalies.

   El número dos de la candidatura, Gerardo Pisarello, ha explicat en roda de premsa que la seva intenció és reduir les sis zones que ara té la xarxa de Rodalies a dues, per la qual cosa crearien una altra T-Ambiental que abraçaria tota la xarxa ferroviària per 100 euros.

   La idea de BComú és abaratir els costos del transport públic, i s'ha compromès a millorar l'eficiència de tota la xarxa per aconseguir que els ciutadans l'utilitzin més, generi més ingressos i es pugui autofinançar.

INCIDÈNCIA D'AQUEST DIJOUS

   En aquest sentit, ha lamentat la incidència d'aquest dijous als trens catalans per una fallada informàtica que, segons la seva opinió, demostra "la falta d'inversió de l'Estat" en aquest servei.

   També ha carregat contra l'alcalde de Barcelona i candidat, Xavier Trias (CiU), perquè considera que no ha utilitzat "la capacitat negociadora i de pressió" que té amb l'Estat com a primer edil per millorar Rodalies, però creu que sí que ho ha aprofitat per aconseguir el projecte d'ampliació de la Ronda Litoral a l'altura del Morrot.

   L'aturada "de més de 200 trens té a veure amb una política deficitària d'inversions de l'Estat, però també amb una falta de lideratge de l'Ajuntament, que ha ustilitzat la seva influència per al projecte del Morrot", ha dit Pisarello, que ha sostingut que aquest projecte beneficia el cotxe privat.

   A judici del número dos, "això no respon a una qüestió ingènua, sinó a l'aposta de Trias per un model elitista" de mobilitat.

UNIR EL TRAM

   El partit ha dit que en temps de crisi cal apostar per invertir en els mitjans de transport que circulen per la superfície, perquè els soterrats, com el Metro, "són més cars".

   Per això, han apostat com a prioritat unir el Tramvia per l'avinguda Diagonal --després de consultar-ho a la ciutadania--, perquè és una connexió que no es porta endavant "per un bloqueig polític".

   El partit vol incloure a la nova targeta el 'Car Sharing' per reduir el nombre de cotxes a la ciutat, per la qual cosa intentarien incloure empreses privades que oferirien aquest servei o un servei nou "des d'una matriu publica", ha explicat la número 10 de la llista, Mercedes Vidal.

   A més, pretenen millorar la seguretat dels carrils bici, que en ocasions obliguen els usuaris a pujar a les voreres "perquè no s'atreveixen a competir amb els cotxes a les calçades".

   Han apostat per la unió d'una xarxa d'aquest tipus de vies que arribi a la primera corona de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, per al qual han assumit que hauran de fer tasques de concertació i entesa amb altres municipis.

   A preguntes dels periodistes, Pisarello ha dit no descartar imposar una taxa per circular en vehicle privat pel centre de la ciutat, com ja passa a Londres: "No seria en el mateix sentit, però estudiarem les eines fiscals per estimular les bones pràctiques".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés