Actualitzat 02/12/2015 12:29

10 trucs per treure el màxim partit a Instagram

MADRID, 2 Des. (Portaltic) -

Avui en dia, les xarxes socials són imprescindibles. Instagram, Twitter, Facebook, Snapchat... Cada vegada són més les aplicacions de xarxes socials que no poden faltar en cap 'smartphone' o tauleta, sobretot entre els adolescents i els joves, dos dels grups més enganxats a les noves tecnologies.

   Instagram és una xarxa per compartir fotografies i vídeos amb els amics i la resta del món. Amb més de 400 milions d'usuaris a tot el planeta i de 80 milions de fotografies publicades diàriament, és una de les aplicacions que ha crescut més ràpid durant els últims tres anys, sobretot en comparació amb els seus rivals directes, Twitter i Snapchat.

   Propietat de Facebook des del 2012, aquest programari planteja moltes possibilitats, però no tothom sap treure-li suc. Per això, a Portaltic us portem 10 trucs per aprofitar Instagram al màxim, des d'utilitzar els 'hashtags' fins a les seves aplicacions externes per a retocs fotogràfics o creació de vídeos.

APROFITA LES ETIQUETES

   Instagram té un sistema d'etiquetatge molt fàcil d'utilitzar. Cada vegada que es puja una fotografia a la plataforma, en el moment previ a compartir-la, es mostra una opció anomenada "etiqueta-hi algú" que permet que es mostri la imatge a la pantalla d'activitat de la persona que afegeixes.

   Això té diverses funcions. La primera, que els teus amics sàpiguen que has pujat una foto en la qual surten i no la perdin; la segona, que, com que pots etiquetar-te a tu mateix i els altres et poden etiquetar en les seves publicacions, les fotos on surtis apareguin al teu perfil en l'apartat "fotos on surts", i per tant siguin fàcilment accessibles per qui les vulgui mirar; i, tercer, que etiquetant gent tens més possibilitats que es vegi la imatge i que es cliqui "m'agrada", amb la qual cosa la teva fotografia aparegui en l'activitat d'aquells que els segueixen o, fins i tot, pugui arribar a veure's a la zona d'"explorar publicacions".

UTILITZA ELS 'HASHTAGS'

   Els 'hashtags' són una funció que va implementar Twitter i que poc ha poc ha anat estenent-se per altres xarxes socials, com Instagram.

   Els 'hashtags' són cadenes de caràcters sense cap espai i amb un coixinet davant (per exemple, #Portaltic) que serveixen perquè, tant el sistema com els usuaris, identifiquin alguna cosa ràpidament.

   Aquesta funció és molt útil per afegir-la a les descripcions de les fotografies o vídeos. Si afegeixes un 'hashtag' amb les paraules clau que descriguin la teva publicació, més gent podrà arribar-hi i tindrà més repercussió. Aquests caràcters es poden buscar al cercador i, quan n'hagis seleccionat un, apareixeran totes les fotos que s'hagin comentat amb aquest 'hashtag', així que també serveixen perquè la xarxa sigui capaç d'ordenar les publicacions per temàtiques.

   A més, els 'hashtags' es poden utilitzar en moltes xarxes, i per tant també poden servir perquè els usuaris unifiquin el seu contingut.

NO T'OBLIDIS DE LES DESCRIPCIONS

   Moltes vegades, les fotografies o els vídeos no expressen tot el que es vol dir. Intagram ofereix la possibilitat d'incloure en les publicacions un text més o menys llarg que complementi, en paraules, allò que s'hi pot veure.

   Molta gent utilitza aquests comentaris per afegir frases enginyoses, profundes, 'hipsters' o de postureig, però també com a manera de contextualitzar o aclarir el visionat de cara als altres usuaris, per la qual cosa mai està de més afegir algun escrit que vagi amb tu i que faci "més teva" la imatge.

   A més, en aquesta descripció es poden citar altres usuaris a través del seu nom d'Instagram (per exemple, @Portaltic), un gest que t'assegura que qui vulguis que vegi la fotografia ho farà, ja que es mostrarà directament a la seva pestanya d'activitat al seu compte.

LES LOCALITZACIONS TAMBÉ EXISTEIXEN

   La xarxa social permet afegir una ubicació en cada fotografia o vídeo, és a dir, afegir el lloc en el qual l'usuari era quan va decidir immortalitzar el moment.

   L'avantatge més cridaner de l'ús d'aquesta ubicació és que, al perfil de cada usuari, apareix un mapamundi amb les fotos a cadascun dels llocs. Així, si t'agrada viatjar i recordar les teves gestes, va molt bé per anar registrant el teu camí. A més, aquells que es fiquin al teu perfil també podran veure on has estat, una opció també benvinguda per molts.

   Un últim detall rellevant del sistema de localitzacions és que també serveixen per veure fotos d'altres persones. Si s'hi prem a sobre, sortiran totes les imatges que s'han publicat en aquesta ubicació i, mai se sap, potser algú troba així el compte dels seus somnis.

LAYOUT, UNA APLICACIÓ PER FER COLLAGES

   El març d'aquest 2015 Instagram va llançar una nova aplicació per millorar l'ús de la xarxa. Layout, que és el nom de l'app, permet triar com a màxim nou fotos que es tinguin al telèfon mòbil o tauleta per fer un collage. A més, permet, igual que Instagram, aplicar-hi diferents filtres o dissenys i triar la mida de cadascuna de les parts d'aquest collage.

   El que té de bo aquesta aplicació és que ja no fa tan necessari utilitzar una app de tercers per fer certes creacions o tenir accés a més contingut. Una vegada realitzada la creació, Layout l'envia directament a Instagram i Facebook, mentre que per Twitter caldrà descarregar-la al dispositiu i pujar-la de la forma tradicional.

BOOMERANG, UNA APP INDEPENDENT DE VÍDEO

   Boomerang és una altra de les aplicacions que ha llançat Instagram. En aquest cas és una manera de fer "vídeos" a partir de ràfegues de 10 fotos --verticals o apaïsades-- que s'uneixen en un clip que es pot reproduir cap endavant o cap endarrere.

   Igual que passa amb Layout, aquest programari permet compartir els vídeos directament a Instagram i Facebook, però per la resta d'apps com Twitter necessitarà que es descarreguin.

   És una manera diferent, curiosa i divertida d'aprofitar les opcions que dóna la xarxa social per millorar l'experiència dels usuaris.

COMPARTEIX LES FOTOS I VÍDEOS A ALTRES XARXES SOCIALS

   Instagram t'ofereix la possibilitat de compartir les teves publicacions, a més de la mateixa xarxa, en altres. Per a això, n'hi ha prou amb triar en quins altres serveis vols mostrar la teva imatge o vídeo i iniciar-hi sessió una vegada arribes a l'últim pas abans de compartir-ho a Instagram --és el mateix lloc on es tria la ubicació, s'etiqueten les persones i s'afegeix la descripció--.

   D'aquesta manera, els teus amics o contactes que no tinguin Instagram podran veure igualment el que puges a l'aplicació, a més d'entrar al teu perfil i veure la resta de publicacions que hagis fet anteriorment, ja que es comparteix amb un enllaç a la foto, però després hi ha possibilitat de fer clic al nom de l'usuari i veure el que comparteix.

CERCA ELS TEUS AMICS I CONTACTES

   Dins de les opcions de configuració d'Instagram, la xarxa et permet buscar quins amics de Facebook o quins contactes tenen un compte perquè els puguis seguir. Això només passa si l'usuari associa el seu compte a Facebook o al seu número de telèfon, per la qual cosa segurament no trobis a tothom, però per intentar-ho no hi perds res.

   A més, si creus que a algun dels teus amics li pot interessar tenir un compte a Instagram, també pots convidar-los a fer-ho seguint uns passos senzills.

APROFITA EL WEB D'INSTAGRAM

   Instagram no té una aplicació d'ordinador oficial com a tal, però sí que permet l'accés des del web.

   Si no pots o no et ve de gust utilitzar el mòbil o la tauleta fer un cop d'ull al 'feed' de publicacions --la pestanya d'inici on pots veure les publicacions d'aquells que segueixes--, pots iniciar sessió amb el teu compte a qualsevol navegador, estar al dia de tot el que t'interessa i posar-hi algun "m'agrada". De moment no es pot publicar res des del web, però mai se sap si Instagram podria incorporar aquesta possibilitat en un futur.


NO T'AGRADA QUE TOTHOM ACCEDEIXI A LES TEVES COSES? PRIVATITZA EL TEU COMPTE

   No a tothom li sembla bona idea que les seves fotos o vídeos estiguin accessibles per tota la xarxa, per la qual cosa hi ha gent que decideix restringir el que se'n pot i no se'n pot veure i, sobretot, qui pot i qui no pot veure-ho.

   Instagram ofereix la possibilitat de privatitzar el compte. Així, cada vegada que algú vulgui seguir-te, haurà d'enviar-te una sol·licitud --com les sol·licituds d'amistat de Facebook, per exemple-- que pots acceptar o rebutjar per controlar fàcilment qui té accés al visionat de les teves fotos i vídeos.

   A més, relacionat amb aquest àmbit de la privadesa, Instagram també dóna l'opció de, en Perfil > Fotos en les quals apareixes, triar si les fotos a les quals t'etiqueten o t'etiquetes es poden mostrar automàticament en aquesta pestanya o prefereixes escollir manualment quines vols mostrar.

BONUS: VOLS DIR ALGUNA COSA A ALGÚ I QUE ELS ALTRES NO SE N'ASSABENTIN? UTILITZA INSTAGRAM DIRECT

   La xarxa social té un sistema de missatgeria privada que no fa gaire que es va renovar, Instagram Direct. A través d'aquesta pestanya pots enviar missatges a usuaris individuals que segueixis o a grups formats pels teus amics.

   A part de missatges, Instagram també ofereix la possibilitat d'enviar publicacions completes a través de les seves 'directs'. A la dreta del botó de "comentar" de totes les publicacions --siguin teves o d'altres usuaris-- apareix una fletxa: serveix per enviar directament la publicació per missatge privat a qui desitgis només amb triar l'usuari a qui la vols enviar, per la qual cosa és pràcticament instantani.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés