Actualitzat 05/11/2015 16:26

Terry Gilliam: "Sóc nou en l'òpera i no sé quins són els límits"

Terry Gilliam
EUROPA PRESS

Arriba al Liceu amb un xou que tracta de convertir-se en un "espectacle" per al públic actual

   BARCELONA, 5 Nov. (EUROPA PRESS)

El director de cinema i membre dels Monty Python Terry Gilliam ha avisat aquest dijous a Barcelona sobre la concepció de la seva segona òpera, 'Benvenuto Cellini', d'Hector Berlioz --que podrà veure's al Gran Teatre del Liceu--: "Jo sóc un aficionat, totalment nou en el camp de l'òpera, i això pot semblar negatiu, però no ho és perquè com a persona nova no sé quins són els límits ni les fronteres".

   En roda de premsa, Gilliam ha avançat que 'Benvenuto Cellini' "no és una òpera, sinó un espectacle popular, un autèntic xou", ja que ha defensat que aquest gènere, que enfonsa les seves arrels al segle XVIII i XIX dins de la cultura popular, ell l'ha projectat com un espectacle d'entreteniment per al gran públic, i no per a les elits ni els intel·lectuals.

   Segons la seva opinió, "aquesta naturalesa d'espectacle popular ha estat substituït en aquest segle per la televisió", per la qual cosa la seva aposta és atreure gent jove i nova en el gènere a la sala, tal com va passar a la seva primera producció 'The Damnation of Faust', on el 40% era gent que no havia anat mai a l'òpera.

   Gilliam ha defensat que a Anglaterra, quan es representen obres de William Shakespeare, no el tracten com si fos les Sagrades Escriptures: "Es va escriure fa centenars d'anys per a un públic molt diferent. És el que fem nosaltres, adaptar-nos al públic actual".

   Ha defensat que el públic del segle XIX no és el mateix que avui, així que cal adaptar-se i arriscar-se, una decisió en la qual se sent avalat pel gust de Berlioz pels desafiaments i el seu poc temor al fracàs: "Jo cometo terribles errors a les meves pel·lícules".

   "Estem narrant la mateixa història però d'una manera diferent en què només canvia una mica l'estil narratiu", ha assegurat el director, que s'ha marcat l'objectiu d'arribar al cor de l'obra i fer-la atractiva per al públic del segle XXI.

"NECESSITEM BOJOS COM BERLIOZ"

   "En el món contemporani necessitem bojos creatius com Berlioz. No m'agraden els bojos que tiren bombes", ha dit Gilliam, que ha lamentat que el món actual és cada vegada més corporatiu i ningú no vol arriscar, mentre que les parets estrenyen cada vegada més els espais per respirar.

   "M'agrada Berlioz perquè és un home d'extrems, i la seva bogeria i naturalesa extremada senzillament em fascinen", ha resumit Gilliam, que ha creat un espectacle amb la mateixa versió que es va poder veure a Londres --i va abandonar les variacions que no van funcionar a Amsterdam, ja que no aportaven res--.

   Preguntat per la vaga de treballadors que pot impedir l'estrena de la seva òpera diumenge, Gilliam ha respost amb un concís: "Què serà, serà?", davant de la qual cosa la directora artística del Liceu, Christina Scheppelmann, ha afirmat que el director n'està totalment al corrent.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés