Actualitzat 27/12/2016 11:49

El 78% dels espanyols pensa que en el futur WhatsApp serà una eina clau en la recerca de feina

Móvil, trabajo
PEXELS

MADRID, 27 des. (EUROPA PRESS) -

El 78% dels espanyols creu que en el futur WhatsApp serà una eina que s'utilitzarà de manera habitual en la recerca de feina, segons es desprèn de l'enquesta que Adecco i la seva Fundació han realitzat a 2.400 persones en actiu arreu d'Espanya.

En l'enquesta, set de cada deu espanyols ha apuntat que aquesta aplicació mòbil és una "bona" eina per cercar feina i contactar amb empreses i possibles ocupadors, tot i que únicament un 19% ha reconegut haver fet servir WhatsApp amb aquesta finalitat. El 81% dels enquestats ha afirmat que no ha fet servir mai aquesta aplicació per cercar feina o contactar amb les empreses.

Per contra, entre el 19% que sí l'ha fet servir per a això, un 53% ha reconegut haver-ho fet per ampliar informació sobre una oferta de feina, un 52% ho ha fet a més per presentar-se a l'empresa i oferir dades de contacte, un 16% per canviar l'hora de l'entrevista de feina ja concertada i un 11% per cancel·lar-la.

Entre els qui no fan servir aquesta aplicació amb aquesta finalitat, un 60% dels enquestats considera que una bona ocasió per utilitzar-la seria per ampliar informació sobre una oferta de feina o per donar-se a conèixer a l'empresa.

D'altra banda, un de cada cinc treballadors ha destacat que algun cop les empreses o particulars els han contactat via WhatsApp per oferir-los feina, mentre que un 79% ha afirmat que mai no han viscut aquesta situació.

EL 65% FA SERVIR WHATSAPP EN HORARI LABORAL

El 65% dels treballadors enquestats ha assenyalat que ha utilitzat aquesta aplicació durant la seva jornada de feina. Un 44% ha reconegut que l'ús que ha donat a aquesta aplicació ha estat per a finalitats personals, mentre que un 22% ha especificat que només l'ha fet servir amb finalitats professionals.

Dins d'aquest grup, un 54% la fa servir per a contactar amb clients, proveïdors o persones d'altres empreses, un 33% per comunicar retards i un 32% per comunicar absències de treball per malaltia.

Respecte a l'estona que el fan sevir en horari laboral, un 59% ha afirmat que el consulta durant uns pocs minuts al llarg del dia, un 21% ha assenyalat que el consulta entre 15 i 30 minuts al dia, un 11% entre 30 minuts i una hora, un 4% entre 1 i 2 hores, i un 5% ha confessat dedicar més de 2 hores a mirar WhatsApp.

Un 81% dels consultats ha reconegut que la foto que té en aquesta aplicació és de caràcter personal, mentre que un 4% ha afirmat que únicament utilitza una fotografia de tall professional.

Per a la directora de Servei i Qualitat d'Adecco, Iria Vázquez, creu que de la mateixa manera que passa amb les xarxes socials, quan es fa servir el WhatsApp s'ha de "tenir cura" amb la informació personal que s'ofereix i amb la "bona o mala" utilització dels perfils públics que poden "marcar la diferència entre dos finalistes en un procés de selecció".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés