YouTube planeja oferir els seus programes i sèries de producció pròpia de manera gratuïta a partir del 2020

Logo de YouTube
WIKICOMMONS - Archivo
Publicado 28/11/2018 19:02:18CET

MADRID, 28 Nov. (Portaltic/EP) -

YouTube oferirà als usuaris els seus continguts de producció pròpia de manera gratuïta a través d'una iniciativa recolzada mitjançant publicitat, la qual estarà disponible per a tots els usuaris de la plataforma l'any 2020.

Un representant de YouTube ha informat del canvi d'estratègia al setmanal nord-americà Variety. La plataforma propietat de Google ha declarat que durant el 2019 "continuaran invertint en programació amb guions i canvis perquè els YouTube Originals [les produccions pròpies de la companyia] recolzats en la publicitat" aconsegueixin una millor audiència.

YouTube ha afirmat que amb aquesta iniciativa "expandiran l'audiència dels creadors de productes YouTube Originals", i oferiran als anunciants "contingut increïble que arribarà a la generació YouTube", un públic format per gairebé 2.000 milions d'usuaris dins de la plataforma.

La nova estratègia de YouTube rep el nom de 'Single Slate' i segons ha comunicat el portaveu combinarà iniciatives de pagament de subscripció de vídeo sota demanda (VOD per les seves sigles en anglès) amb el suport gratuït mitjançant anuncis.

CONTINGUT DE CREACIÓ PRÒPIA DE YOUTUBE

El contingut original de la companyia estarà disponible de manera gratuïta per a tots els usuaris, encara que YouTube ha informat que mantindrà alguns productes de pagament, com per exemple la segona temporada de Cobra Kai, sèrie inspirada en les pel·lícules de Karate Kid.

YouTube va llançar el seu catàleg de produccions originals a principis de l'any 2015 i des de llavors s'han incorporat nous productes. Dins d'Originals s'hi troben sèries com Foursome, Mind Field o la prèviament esmentada Cobra Kai. Segons la publicació, YouTube inclourà en el seu servei Premium accés primerenc a contingut original exclusiu.

VERSIÓ PREMIUM SENSE ANUNCIS

Actualment, la versió 'Premium' ofereix la possibilitat de veure el contingut sense anuncis i sense necessitat de connexió a Internet per 11,99 euros al mes. Aquest servei de pagament s'ha expandit a 29 països durant el 2018, incloent Espanya, i va estrenar més de cinquanta programes, segons ha comentat l'empresa.

Aquest dimarts, a més, la companyia ha anunciat noves tarifes especials per a estudiants d'institut i universitat, tant per YouTube Premium com pel servei de transmissió de música YouTube Music, com recull en un comunicat.

D'aquesta manera, YouTube Premium tindrà un preu de 6,99 dòlars al mes, amb una rebaixa d'un euro mensual per aquells usuaris que es registrin abans del 31 de gener del 2019, mentre que YouTube Music costarà 4,99 dòlars mensuals. Ara com ara, aquestes noves tarifes estan disponibles només als Estats Units, encara que la companyia planeja estendre-les a més països.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2018 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.