MADRID, 12 Abr. (Portaltic/EP) -
L'aplicació de missatgeria WhatsApp ha insistit que els seus usuaris són els únics que tenen accés als missatges que envien i reben, gràcies al xifrat d'extrem a extrem que incorporen en tots els casos. Aquesta garantia també és efectiva en els continguts intercanviats través de WhatsApp Business.
WhatsApp ha difós una nova entrada en la secció de Preguntes Freqüents de la seva pàgina web, on ha defensat que "tots" els missatges i cridades de l'aplicació estan protegits per xifrat d'extrem a extrem. Segons la plataforma propietat de Facebook, això assegura que "només" l'emissor i el receptor poden llegir els seus missatges i escoltar les seves trucades, de manera que "ningú més, ni tan sols WhatsApp", ho pot fer.
En aquest sentit, i referint-se al nou servei professional WhatsApp Business, l'app s'ha compromès al fet que lliurarà els missatges dels seus usuaris a empreses "usant el xifrat d'extrem a extrem". No obstant això, la companyia ha aclarit que quan un usuari contacta amb un negoci, pot ser que "diverses persones" d'aquesta empresa vegin els missatges, i que a més, pot ser que empreses que usin WhatsApp Business "contractin altres companyies" per realitzar tasques com emmagatzemar, llegir o respondre missatges.
WhatsApp ha recordat que els negocis amb els quals es comuniquin els seus usuaris a través de Business tenen la "responsabilitat" d'assegurar que els missatges són tractats "segons la seva política de privadesa".