BARCELONA, 10 Nov. (EUROPA PRESS) -
La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) ha creat el robot 'Botter', un prototip tecnològic per millorar el procés d'aprenentatge dels alumnes que estudien a distància, ha informat aquest divendres la universitat en un comunicat.
El projecte va néixer després que un equip docent i investigador de psicòlegs i informàtics de la UOC identifiqués factors clau per a l'educació en línia, com "un pla personalitzat per a cada alumne, eines tecnològiques i comunicació per despertar l'interès i motivar els estudiants", ha explicat la professora Beni Gómez-Zúñiga.
El robot, capaç d'interactuar de diferents maneres amb sons, llum i moviment, pot emetre senyals encoratjadores o expressar decepció si detecta que l'estudiant no avança adequadament i recopila dades relacionades amb el progrés i l'aprenentatge dels alumnes.
COMUNICACIÓ PERSONALITZADA
La iniciativa, realitzada amb la participació d'eLearn Center i Seidor, es va presentar a SIMO Educació, l'esdeveniment de referència del sector de les TIC per a l'impuls de nous models educatius.
"Botter representa una nova manera de comunicar-nos amb els estudiants, més propera, personalitzada i efectiva", ha comentat l'investigador de l'eLearn Center de la UOC Francesc Santanach.
El director de Seidor, Baptista Borrell, ha afegit que "l'emoció és un dels aspectes clau perquè una persona pugui modificar el seu comportament i desenvolupar conceptes fonamentals durant el procés d'aprenentatge".