Publicado 12/02/2018 19:41

Unilever amenaça Facebook i Google de retirar la seva publicitat si no combaten les notícies falses

Unilever logo
UNILEVER

LONDRES, 12 Feb. (EUROPA PRESS) -

Unilever, el gegant anglo-holandès dels productes de consum, propietari de marques com els sabons 'Dove' o els gelats 'Magnum' i considerat el segon major anunciant a nivell mundial, amenaça de retirar la seva publicitat de plataformes digitals com Facebook, Twitter o Google si generen divisió mitjançant la difusió de missatges d'odi, notícies falses o no troben fórmules de protecció pels més petits.

"Com un dels majors anunciants del món, no podem tenir un entorn en el qual els consumidors no confien en el que veuen online", recull el discurs pronunciat aquest dilluns pel director de màrqueting de la multinacional, Keith Weed, en la conferència anual celebrada per l'Interactive Advertising Bureau (IAB) en Palm Desert (Califòrnia), prop del domicili dels grans gegants tecnològics sorgits a Silicon Valley.

En aquest sentit, l'executiu d'Unilever ha advertit que la multinacional no pot seguir invertint en una cadena digital de subministrament, que mostra la quarta part de la publicitat de la companyia, quan de vegades "és poc millor que un pantà en termes de transparència".

"Unilever no invertirà en plataformes o entorns que no protegeixin els nostres fills o generin divisió en la societat, promovent la ira o l'odi", recull el discurs, al que van tenir accés mitjans anglosaxons com la cadena 'BBC', 'Quartz' o 'Financial Times'. "Donarem prioritat a invertir només en plataformes responsables compromeses amb la creació d'un impacte positiu en la societat", afegeix.

Segons 'Financial Times', Unilever va gastar 7.700 milions d'euros en màrqueting l'any passat, després d'haver revisat el seu pressupost publicitari en el marc del seu programa d'estalvi de costos després del recent fracàs de l'oferta de compra llançada per Kraft Heinz.

Per la seva banda, Marc Pritchard, director de marca de Procter & Gamble (P&G), el major anunciant mundial, va declarar recentment que en l'últim any havia reduït en una quarta part la seva inversió en publicitat 'online' sense registrar un impacte negatiu en les seves vendes.

Facebook i Google van captar al voltant del 73% de la inversió publicitària digital als EUA durant 2017, segons la signatura d'anàlisi Pivotal. En l'últim exercici, Google va obtenir 4.951 milions d'euros en ingressos publicitaris online, mentre Facebook va facturar per aquest concepte una mica més de 2.000 milions, segons dades d'eMarketer.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés