Actualizado 27/09/2018 18:13

Telefónica manté converses amb altres plataformes per a acords similars al de Netflix

Logotip de Telefónica
Europa Press - Archivo

MADRID, 27 Sep. (EUROPA PRESS) -

Telefónica es troba en converses amb diverses plataformes de vídeo per aconseguir acords similars al que té actualment l'operadora amb Netflix, atès que ha decidit apostar per noves aliances per establir un nou model d'integració de continguts en el seu negoci de televisió a Espanya.

La companyia ha explicat en un esdeveniment a Londres la seva estratègia per al negoci de vídeo a Espanya i Amèrica Llatina, que està al centre de la seva activitat i que, gràcies a una plataforma "incomparable" i a un enfocament "flexible", permetrà a la companyia augmentar la seva grandària i aconseguir un creixement rendible.

En el cas d'Espanya, el president de Movistar+, Sergio Oslé, ha assenyalat que el nou escenari al mercat de televisió presenta noves oportunitats, entre les quals s'inclou aconseguir noves aliances com la qual va subscriure el passat mes de maig amb Netflix i que està previst es materialitzi a Espanya aquest proper mes de desembre.

En aquest sentit, ha detallat que es durà a terme una "integració total" dels serveis de Netflix dins de la plataforma de Movistar+ i ha destacat que aquest acord permetrà a Telefónica "impulsar les seves ofertes comercials" amb empaquetaments que maximitzin l'ingrés mitjà per usuari (Arpu).

Referent a això, el president de Movistar+ també ha assenyalat que la companyia aposta per establir un nou model d'integració en el seu negoci de televisió i ha indicat que, després de l'exemple de Netflix, està "en converses" amb altres actors per fixar noves aliances.

D'altra banda, Oslé ha destacat la diferència de la seva oferta de continguts respecte als seus competidors, amb entre 12 i 15 sèries i entre 20 i 30 programes de producció pròpia a l'any. A més, ha esmentat que posseeix en exclusiva drets esportius, com la Lliga Endesa, la Formula 1 o la MotoGP, i té acord per oferir continguts premium de companyies com ara Disney, BBC o Showtime.

DRETS DEL FUTBOL

Així mateix, ha fet referència al cas concret del futbol, en el qual la companyia ha comprat els drets per a tres temporades de tota La Liga i la Champions per uns 4.000 milions d'euros. Així, ha assegurat que és un contingut "crític" d'alt valor per als clients, que eleva l'ARPU i redueix les baixes de clients ('churn').

En aquesta línia, ha afegit que aquesta operació també dona "estabilitat" al seu negoci a tres o quatre anys vista, al mateix temps que controla la inflació en el preu d'aquests continguts, atès que a partir del tercer trimestre del 2019 es mantindran estables.

Respecte a la situació actual, Oslé subratlla la "forta tracció comercial" registrada per la companyia en els mesos d'agost i setembre coincidint amb l'inici de la Liga i la Champions, respectivament. Així, ha assegurat que això enfortirà el creixement dels ingressos i el valor en el futur.

APOSTA PEL VÍDEO

Telefónica compta ja amb una base de clients de televisió de 9,9 milions de llars a Espanya i Amèrica Llatina, dels quals uns 8,8 milions són de televisió de pagament a les dues regions i al voltant d'1,1 milions de televisió per Internet a Amèrica Llatina.

En el cas d'Espanya, destaca que la penetració del seu servei de televisió aconsegueix els quatre milions de llars i els 12 milions d'usuaris i assenyala que té una quota mercat en el negoci de la televisió de pagament al país del 60%.

No obstant això, ha agregat que la penetració actual a Espanya de la televisió de pagament és del 34%, la qual cosa permetrà un "saludable creixement del negoci". De fet, ha remarcat que a Espanya la televisió accelerarà la monetització de les dades i elevarà els ingressos, ja que, per exemple, ha permès reduir un 25% el 'churn' a la base de clients de Fusió TV.

Respecte a Amèrica Llatina, Telefónica assegura que té una "enorme oportunitat" d'enriquir la seva connectivitat i millorar la monetització del seu negoci amb plataformes de vídeo per Internet, atesa la demanda dels consumidors i la baixa penetració de la televisió de pagament i les plataformes OTT.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés