Actualizado 09/12/2019 17:18

El preu de la manipulació en les xarxes socials: 25.750 'M'agrada' per 300 euros

Xarxes socials
Xarxes socials - PIXABAY/CC/LOBOSTUDIOHAMBURG - Archivo

MADRID, 9 Dic. (Portaltic/EP) -

Les xifres de seguidors i 'M'agrada' en xarxes socials s'han convertit en un assumpte controvertit, sobretot per l'impacte que pot tenir entre els usuaris d'aquestes plataformes, si bé existeixen serveis que ajuden a modificar les dades i que per un pagament d'uns 300 euros poden aconseguir 25.750 'M'agrada'.

Una investigació del Centre d'Excellncia de Comunicacions Estratgiques de l'OTAN, en relació a la influncia que exerceix la manipulació en plataformes com a Twitter o Facebook, ha revelat l'impacte que té la compra de compromís fals.

L'organització ha analitzat "la capacitat" que tenen les empreses responsables de les xarxes socials d'"identificar i eliminar la manipulació", com recull l'informe.

Per a aix, des de l'organització van fer l'experiment de comprar l'atenció dels seguidors en 105 publicacions de les plataformes Facebook, Instagram, YouTube i Twitter. Van utilitzar els serveis d'onze provedors de Rússia i cinc d'Europa.

Per "només" 300 euros van aconseguir 3.530 comentaris, 25.750 'M'agrada', 20.000 visualitzacions i 5.100 seguidors. Amb aquesta investigació, expliquen en l'informe, van ser capaos d'identificar 18.739 comptes "utilitzats per manipular" les xarxes socials.

L'informe, així mateix, posa en dubte la capacitat de les companyies d'identificar i eliminar la manipulació. Així, recull que quatre setmanes després "quatre de cada cinc compromisos no autntics comprats estaven encara en línia".

Més encara, després de denunciar aquesta mena de malús en la plataforma, tres setmanes després d'aquest fet el 95 per cent dels comptes denunciats estaven actius.

Aquest fals compromís comprat es va identificar en 721 pgines de contingut polític i 52 pgines pertanyents a governs, entre les quals es troben els comptes oficials de dos presidents i fins i tot la pgina d'un grup polític europeu.

No obstant aix, i si bé l'organització ha identificat manipulació política a les xarxes socials monitorades, assenyala que el 90 per cent dels compromisos comprats es corresponien amb finalitats comercials.

Seguint aquests resultats, l'organització insta a establir noves mesures que garanteixin el control dels compromisos comprats, com la supervisió independent de tercers o l'increment de la transparncia d'aquestes plataformes, així com la regulació per al mercat de la manipulació de les xarxes socials.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés