Actualizado 02/03/2017 10:20

La plataforma People Who aterra als EUA per millorar la vida dels pacients crònics

El director d'operacions de People Who, Miquel Domínguez
EUROPA PRESS

Compta amb més de 50.000 usuaris i rep més de 200.000 visites al mes

BARCELONA, 2 Mar. (EUROPA PRESS) -

La plataforma en línia per gestionar malalties People Who ha aterrat aquest any als Estats Units amb l'objectiu d'educar els pacients crònics i canviar el seu comportament a llarg termini per millorar la convivència amb la malaltia i reduir els costos del tractament.

En una entrevista d'Europa Press al saló d'empreses tecnològiques emergents 4 Years From Now (4YFN), el director d'operacions de People Who, Miquel Domínguez, ha assegurat que han obert una ronda de finançament de 3,5 milions de dòlars per accelerar el seu pla de creixement als EUA

"Als EUA uns 190 milions de persones pateixen almenys una malaltia crònica, i el cost dels seus tractaments ascendeix a 2,5 trilions de dòlars l'any", ha dit, i ha explicat que aquesta xifra representa un 54% de la població, mentre que a Europa el percentatge és del 24%.

People Who, instal·lada a l'espai d'acceleració de Barcelona Activa, reuneix continguts i eines adaptats als pacients d'un total de 20 malalties, com l'artritis, la depressió, la diabetis, l'obesitat, la leucèmia, el càncer d'ovaris i el càncer de pell, entre d'altres.

"Volem que els pacients tinguin més coneixement sobre la seva malaltia per ajudar-los a canviar els seus hàbits", ha observat Domínguez, que ha assenyalat que la seva plataforma ofereix als usuaris accés a tres serveis: comunitat, control i publicacions científiques.

Ha assenyalat que People Who permet que les persones que pateixen malalties cròniques puguin parlar amb persones que estan en la mateixa situació, a més d'eines de seguiment de la malaltia, com el control de la presa de medicaments, i accés a més de 800 articles científics.

Domínguez ha afirmat que la seva plataforma ja està disponible a França, Alemanya, Regne Unit, Espanya i Itàlia, i ha assegurat que l'app ja compta amb més de 50.000 usuaris registrats i rep més de 200.000 visites al mes.

MODEL DE NEGOCI

Ha detallat que el seu model de negoci es basa a oferir la plataforma a hospitals, asseguradores i a empreses farmacèutiques, ja que permet educar els pacients; estalviar en tractaments; incrementar la satisfacció, i "millorar l'adherència als tractaments farmacològics".

A més, ha assegurat que aquestes corporacions també reben el 'big data' que generen els usuaris, sempre sota l'anonimat, la qual cosa pot ajudar centres de salut i companyies en la presa de decisions i a millorar la qualitat de la seva oferta i tractaments.

Ha subratllat que farmacèutiques com Lilly, Novartis, Pfizer, Sanofi, Roche i Merck han manifestat el seu suport al projecte: "El nostre objectiu aquest 2017 no és només incrementar el nombre d'usuaris que fan servir l'app, sinó arribar, almenys, a un hospital, a una asseguradora i a una farmacèutica nord-americana".

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés