Només el 6% de les empreses espanyoles van aconseguir la maduresa digital el 2017, segons IDC

El director de l'Àrea d'Anàlisi d'IDC Research Espanya, José Antonio Cano
IDC
Publicado 8/3/2018 13:13:27CET

MADRID, 8 Març (EUROPA PRESS) -

Únicament el 6% de les empreses espanyoles van aconseguir el 2017 la maduresa digital, convertint-se en 'digital disrupters', companyies amb serveis digitals disruptius que utilitzen la tecnologia com a avantatge competitiu, segons dades de la consultora tecnològica IDC Research Espanya.

En l'esdeveniment 'Transformació Digital 2018', el director de l'Àrea d'Anàlisi d'IDC Research Espanya, José Antonio Cano, ha assenyalat que més de la meitat del teixit empresarial espanyol es troba en els nivells 2 i 3 de la transformació digital, la qual cosa indica que aquest procés "és ja un objectiu estratègic o es dona almenys en alguns departaments".

"Com a conseqüència, s'està produint un viatge indubtablement cap a plataformes de transformació digital", ha subratllat Cano, que ha agregat que en IDC pronostiquen que la despesa en transformació digital a Europa creixerà a un ritme del 18% fins al 2021".

Aquest "avanç decidit" en la digitalització de les organitzacions derivarà en el fet que el 2020 el 50% de la despesa tecnològica estarà relacionada amb les dades, ja que les noves mètriques d'anàlisis són les que determinaran l'èxit del canvi i la dada s'està convertint en un actiu estratègic".

En aquest context, el mercat nacional de 'Big Data' continuarà el seu creixement a un ritme del 6% i superarà els 540 milions d'euros el 2021 quedant-se principalment en tres sectors: banca, comerç minorista (retail) i salut.

Les dades amb què treballa IDC avancen a més que ja el 2018 el 75% de les iniciatives digitals a Espanya estaran coliderades per departaments de Sistemes i Línies de Negoci.

D'altra banda, IDC estima que més del 50% de les grans empreses europees d'aquí al 2020 hauran posat en marxa una estratègia de Realitat Augmentada/Realitat Virtual i que, el 2019, per primera vegada superarà la despesa del consumidor en aquest àmbit.

Així mateix, la consultora tecnològica preveu que el 2020 el 45% de les empreses que hagin adoptat Internet de les Coses (IoT) aplicaran mètriques avançades d'Intel·ligència Artificial (IA).

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2018 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.