MADRID, 10 Març (Portaltic/EP) -
La companyia espanyola Mobusi ha plantat cara a l''ad blocking' amb enginy, i l'última prova d'això és Playable Ads, un innovador format publicitari per a dispositius mòbils que inclou minijocs en els anuncis, oferint una experiència més atractiva per al consumidor, la qual cosa reverteix en uns millors resultats per als anunciants.
"Hem d'oferir continguts publicitaris més integrats, nadius, que no molestin tant l'usuari com per haver d'instal·lar-se un programa per bloquejar els anuncis", explica a Portaltic el CEO de Mobusi, Alberto Cenalmor, qui assegura que Playable Ads podria ser "el format publicitari més innovador de l'última dècada".
Els Playable Ads fan un gir de 180 graus als anuncis tal com els coneixem ara. Treuen l'usuari del seu paper d'espectador per fer-lo partícip de l'experiència de l'anunci. D'aquesta forma, aconsegueixen que la retenció s'incrementi un 16% pel que fa a formats publicitaris tradicionals i les vendes 'in-app' augmenten un 9%, segons dades de la pròpia empresa.
En el marc del Mobile World Congress (MWC), Cenalmor ha explicat que la publicitat mòbil va arribar traslladant un model que es basava a la web, els bàners i els clics, la qual cosa ha suposat un "canvi radical", permetent que les empreses es dirigeixin a 'targets' molt més definits, que reben els impactes publicitaris a través dels dispositius mòbils.
Cenalmor entén que "nous temps necessiten nous formats publicitaris" i, per fer front a aquesta nova situació, compta amb tot un ecosistema d'empreses de confiança que "tenen com a fi últim que el client i els usuaris estiguin satisfets". Es tracta de SunMedia (video Ad in-stream i out-stream), Instasent (enviament de SMS massius), MediaNet Pay (Mobile Content) i LabCave (jocs per a mòbil).
EL 'BIG DATA' MARCARÀ AQUEST 2017
El CEO de Mobusi té clar que el que marcarà la publicitat mòbil aquest 2017 serà el 'Big Data', amb empreses que recopilen dades i que les comencen a utilitzar "de forma transparent per a l'usuari i el client". "Això pegarà molt fort aquest any i el que ve. Nosaltres estem treballant en això i aviat tindrem un parell de notícies importants sobre aquest tema", ha apuntat.
En aquest context, creu que a la realitat augmentada i a la realitat virtual "encara els queda temps" per convertir-se en plataformes atractives per a la publicitat. "La idea és bona, però l'execució no està llimada", assenyala Cenalmor, que posa com a exemple 'Pokémon GO', un 'boom' que --segons sentencia-- "encara no ha significat res a nivell publicitari".
"El consumidor vol alguna cosa que no li resulti molesta i amb la qual pugui interactuar, que ajudi les marques al fet que el seu missatge aconsegueixi calar", reitera Cenalmor. Per aconseguir aquests nous formats en ocasions toca mirar a l'estranger, amb els Estats Units i, sobretot, la Xina, com a referents. "La gent que arriba de Xina ve molt forta i és en el que ens estem fixant", reconeix.
Mobusi, que fa cinc anys que treballa en aquest sector, "no té competència a nivell nacional", mentre que en l'àmbit europeu se situa entre les 3 o 5 millors empreses de publicitat mòbil". En aquest sentit, Cenalmor reconeix que a Espanya "encara hi ha molt a millorar" per poder destacar en un mercat en plena revolució.