Publicado 05/11/2019 17:38

Microsoft presenta noves eines tecnolgiques per a un aprenentatge personalitzat que eviti el fracs escolar

Stand de Microsft a SIMO Education en l'esdeveniment celebrat aquest dimarts
Stand de Microsft a SIMO Education en l'esdeveniment celebrat aquest dimarts - MICROSOFT

MADRID, 5 Nov. (Portaltic/EP) -

Microsoft ha presentat en el marc de la fira tecnolgica SIMO Educació aquest dimarts les seves novetats tecnolgiques en el camp de l'educació enfocades a proporcionar a l'alumnat un aprenentatge personalitzat del professor que eviti el fracs escolar.

La directora d'Educació de Microsoft a Espanya, Belén Gancedo, ha exposat en l'esdeveniment celebrat a IFEMA, en el marc de SIMO Educació, les tres grans novetats tecnolgiques de la companyia en Educació que són l'aposta per la intelligncia artificial en aquest mbit, la collaboració de l'equip d'Hacking STEM amb la NASA i els avanos de les seves certificacions tecnolgiques a professors.

En primer lloc, pel que fa a l'aplicació d'eines d'intelligncia artificial (IA) a les aules, Microsoft ha introdut una nova eina que permet detectar l'expressió facial dels alumnes indicant-li al professor com estan rebent aquests les llions, si li est costant a algú en particular entendre l'explicació, per exemple. D'aquesta forma, el professor podr adequar la seva manera d'ensenyament a cada alumne.

"Ats que els estudiants d'avui necessitaran treballar en un futur en qu la IA ser una cosa habitual, és important que els centres educatius exposin als estudiants aquest tipus de tecnologia i la utilitzin", ha explicat Gancedo. De fet, ha postillat que "pot ser que no hi hagi cap rea on les possibilitats de la IA siguin més interessants -o més importants- que l'Educació".

Microsoft defensa que aquestes eines d'intelligncia artificial permeten aplicar tcniques d'anlisis de dades i aprenentatge automtic per fer possible un aprenentatge personalitzat que permeti els professors detectar un cas de possible abandonament escolar a temps, de tal manera que s'apliquin les mesures necessries perqu aix no es doni.

En segon lloc, la companyia ha presentat els seus nous projectes Hacking STEM, que barregen el concepte que l'estudiant sigui el creador amb la robtica i que són resultat de l'aliana amb la NASA. Aquestes propostes estan enfocades a alumnes de Primria i Secundria, i pensades per desenvolupar les habilitats digitals, segons ha assegurat la companyia en l'esdeveniment.

Així, en aquest cas, cada activitat est enfocada als reptes als quals s'enfronten els astronautes mentre viuen a l'espai. En SIMO, han exposat dos projectes que consisteixen a fer que els alumnes experimentin la microgravetat així com poder detectar la radiació mitjanant les seves prpies creacions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés