Actualizado 20/11/2018 19:25

Instagram elimina els 'm'agrada', comentaris i seguidors falsos de la xarxa social

Logo d'Instagram
INSTAGRAM - Archivo

MADRID, 20 Nov. (Portaltic/EP) -

Instagram ha anunciat que ha començat a eliminar els 'm'agrada', seguidors i comentaris falsos dels perfils que utilitzen aplicacions de tercers per incrementar la seva popularitat, els quals són identificats mitjançant eines d'aprenentatge automàtic, amb l'objectiu de mantenir les experiències reals dins de la xarxa social.

La companyia propietat de Facebook ha donat a conèixer aquesta mesura per mitjà d'un comunicat de premsa publicat en el seu blog oficial. En aquest, Instagram ha recalcat que l''activitat no autèntica' és dolenta per a la comunitat, i que les aplicacions de tercers "fan créixer de forma artificial l'audiència".

Per detectar les activitats falses, Instagram ha desenvolupat eines d'aprenentatge automàtic capaces d'identificar les aplicacions de tercers relacionades amb comportaments falsos. Gràcies a aquestes, la xarxa social eliminarà els comentaris, 'm'agrada' i seguidors derivats d'aquestes aplicacions.

Dins de les accions per evitar les interaccions falses, la companyia enviarà missatges dins de la pròpia 'app' als comptes que utilitzin els serveis d'aplicacions alienes, amb un avís que s'han esborrat els comentaris, 'm'agrada' i seguidors falsos.

A més d'això, Instagram ha explicat que en el missatge enviat es demanarà a l'usuari que canviï la seva contrasenya, a causa que l'ús de terceres aplicacions per augmentar la popularitat comporta haver de compartir el nom d'usuari i la contrasenya, aspectes que les 'apps' poden utilitzar per realitzar interaccions falses a través del propi compte.

En el comunicat també s'ha al·ludit a aquelles persones que han compartit les seves credencials amb aplicacions de tercers sense saber-ho, per les quals Instagram també recomana canviar la contrasenya en cas de rebre un missatge de la companyia, ja que aquest canvi anul·la els permisos d'accés de les 'apps' al compte.

Segons ha publicat la companyia, "les persones vénen a Instagram per tenir experiències reals", per la qual cosa considera que "és la nostra responsabilitat garantir que aquestes experiències no es vegin interrompudes per activitats no autèntiques".

L'empresa ha declarat que les noves mesures per enfrontar l'activitat falsa a la xarxa social, les quals han començat a implantar-se el 19 de novembre, continuaran en les properes setmanes per mitjà de noves actualitzacions i que "els comptes que continuïn utilitzant aplicacions de tercers per augmentar la seva audiència poden veure afectada la seva experiència d'Instagram".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés