Actualizado 15/04/2020 16:54

La IA de Google aprèn a fer evolucionar els seus propis algorismes

Intelligncia Artificial.
Intelligncia Artificial. - PIXABAY - Archivo

MADRID, 15 Abr. (PORTALTIC/EP) -

Google ha dotat el seu mecanisme d'Intelligncia Artificial (IA) AutoML de la capacitat de desenvolupar algorismes d'aprenentatge automtic i de fer-los evolucionar de manera totalment independent, sense la necessitat que hi intervinguin els éssers humans.

La nova variant AutoML-Zero ha estat capa de replicar dcades de recerca humana en IA a través d'un enfocament semblant al de l'evolució de les espcies de Darwin, tal com expliquen els investigadors de Google Brain en un estudi acadmic que recull la revista 'Science'.

Habitualment, el desenvolupament d'algorismes d'aprenentatge automtic, com per exemple les xarxes neuronals --que repliquen el funcionament de les neurones--, requereix un entrenament de dades en el qual els humans pauten les connexions entre xarxes.

Els mecanismes més recents acceleren l'entrenament de la IA per encara utilitzen circuits dissenyats per humans. L'eina de Google, en canvi, és capa de "descobrir algorismes d'aprenentatge automtic complets utilitzant operacions matemtiques bsiques", segons l'estudi.

"El nostre objectiu és desenvolupar nous conceptes d'aprenentatge automtic que fins i tot els investigadors no podrien ser capaos de trobar", tal com ha explicat el científic informtic de Google So Quoc Le, un dels autors de l'estudi.

El programa de Google desenvolupa nous algorismes aplicant un enfocament d'evolució inspirat en les teories de Charles Darwin, en el qual es creen primer una srie d'algorismes candidats a través d'operacions matemtiques de combinació aleatries.

Posteriorment, aquests algorismes candidats es posen a prova mesurant el seu rendiment en unes tasques binries de classificació d'imatges de CIFAR-10, una collecció d'imatges petites etiquetades segons el tipus d'objectes que mostren.

Un cop analitzats tots els algorismes, trien el més adequat en funció dels seus resultats, comparant-los amb altres algorismes existents. A més a més, AutoML és capa de modificar parts del codi dels algorismes que ha descobert per fer-los evolucionar pel seu propi compte.