Actualizado 15/4/2020 14:54:52 +00:00 CET

La IA de Google aprèn a fer evolucionar els seus propis algorismes

Intel·ligència Artificial.
Intel·ligència Artificial. - PIXABAY - Archivo

MADRID, 15 Abr. (PORTALTIC/EP) -

Google ha dotat el seu mecanisme d'Intel·ligència Artificial (IA) AutoML de la capacitat de desenvolupar algorismes d'aprenentatge automàtic i de fer-los evolucionar de manera totalment independent, sense la necessitat que hi intervinguin els éssers humans.

La nova variant AutoML-Zero ha estat capaç de replicar dècades de recerca humana en IA a través d'un enfocament semblant al de l'evolució de les espècies de Darwin, tal com expliquen els investigadors de Google Brain en un estudi acadèmic que recull la revista 'Science'.

Habitualment, el desenvolupament d'algorismes d'aprenentatge automàtic, com per exemple les xarxes neuronals --que repliquen el funcionament de les neurones--, requereix un entrenament de dades en el qual els humans pauten les connexions entre xarxes.

Els mecanismes més recents acceleren l'entrenament de la IA però encara utilitzen circuits dissenyats per humans. L'eina de Google, en canvi, és capaç de "descobrir algorismes d'aprenentatge automàtic complets utilitzant operacions matemàtiques bàsiques", segons l'estudi.

"El nostre objectiu és desenvolupar nous conceptes d'aprenentatge automàtic que fins i tot els investigadors no podrien ser capaços de trobar", tal com ha explicat el científic informàtic de Google So Quoc Le, un dels autors de l'estudi.

El programa de Google desenvolupa nous algorismes aplicant un enfocament d'evolució inspirat en les teories de Charles Darwin, en el qual es creen primer una sèrie d'algorismes candidats a través d'operacions matemàtiques de combinació aleatòries.

Posteriorment, aquests algorismes candidats es posen a prova mesurant el seu rendiment en unes tasques binàries de classificació d'imatges de CIFAR-10, una col·lecció d'imatges petites etiquetades segons el tipus d'objectes que mostren.

Un cop analitzats tots els algorismes, trien el més adequat en funció dels seus resultats, comparant-los amb altres algorismes existents. A més a més, AutoML és capaç de modificar parts del codi dels algorismes que ha descobert per fer-los evolucionar pel seu propi compte.

el més llegit