Actualizado 6/4/2020 13:25:49 +00:00 CET

Un 20% de les empreses espanyoles digitalitzarà part dels processos de negoci

Una dona fa servir la identificació biomètrica amb el seu 'smartphone'.
Una dona fa servir la identificació biomètrica amb el seu 'smartphone'. - GRUPO CMC

MADRID, 6 Abr. (EUROPA PRESS) -

Grupo CMC estima que entre un 18% i un 20% de les empreses espanyoles digitalitzarà part dels seus processos de negoci quan acabi la crisi derivada de la Covid-19, després d'haver-se adaptat a l'entorn digital en les circumstàncies actuals per mantenir operativa la seva activat.

La consultora tecnològica detalla que, segons les seves estimacions a partir de les dades que reflecteix la seva plataforma O2.Digital, la demanda més gran de digitalització correspondrà a les àrees de recursos humans i financera (52%), compres i vendes (16% i 14%,) i legal (10%) i logística (8%).

La consultora recorda que les notificacions certificades i les operacions signades digitalment han experimentat creixements del 70% i 25%, respectivament, des de l'inici de la crisi derivada de la Covid-19, d'acord amb les dades que reflecteix la seva plataforma.

"Quan superem la situació actual, la digitalització dels processos de negoci pot aportar un plus de competitivitat al teixit empresarial espanyol", ha assegurat el vicepresident i responsable de l'Àrea Digital de Grupo CMC, Alberto Anaya.

En aquest sentit, ha remarcat que el deure la companyia és "estendre i democratitzar l'ús de la tecnologia a organitzacions que estan descobrint ara mateix com els entorns digitals poden mantenir actius els seus processos de negoci i fins i tot fer-los més competitius".

En aquest context, Grupo CMC informa que ha creat un equip de treball que analitza la viabilitat d'implantar O2.Digital, en mode SaaS, a les empreses que ho sol·licitin, un servei que ja utilitzen companyies de l'Ibex-35 i ens europeus dels sectors de banca, assegurances, energia i telecomunicacions.